Min maskine viser 2 floppy-drev - på trods~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 01-10-02 22:02

Hej!

Jeg har en maskine som jeg lige har formatteret!
Der er kun DOS på maskinen nu!

PC'en viser, at der er 2 floppydrev på trods af at der altså kun er et!

PC'en står på A:
Hvis jeg skriver dir lister den hvad der er på floppyen!

Hvis jeg skriver B:
skifter den til b:\> i prompten

Tager jeg en dir viser den stadig hvad der er poå samme diskette!

Jeg har nyformatteret HD - jeg har prøvet at rode i BIOS'en, men jeg kan
ikke se, hvad der skulle være galt!

Nogen forslag ?

Christian Thorsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-02 22:32

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com>
skrev....

> Jeg har nyformatteret HD - jeg har prøvet at rode i BIOS'en, men
> jeg kan ikke se, hvad der skulle være galt!
> Nogen forslag ?

Det er helt normalt med en DOS maskine.

--
Kent Oldhøj

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-10-02 22:41

Christian Thorsen wrote in <and2fg$d9m9g$1@ID-139211.news.dfncis.de>:
> [...]
>
> Hvis jeg skriver B:
> skifter den til b:\> i prompten
>
> Tager jeg en dir viser den stadig hvad der er poå samme diskette!

Det er ikke en fejl, det er en feature. :)

Jeg havde et helt andet problem i Windows, med ca. samme symptomer. Den
viste nemlig også et drev for meget.
Trods utallige forsøg blev den ved med at insistere på, at der var et drev
til flytbare medier, som den kaldte "A:". Men det eneste jeg havde til
"flytbare medier" var nu altså et CD-ROM drev.

Ud over at det var træls at se på, så var det eneste problem, at dette
ikke-eksisterende drev krævede en driver. Vel og mærke en 16-bit driver,
som Windows var flink at fortælle mig kunne nedsætte hele systemets
ydeevne.

Nå, men systemet fungerede heldigvis bedre en før. Der kom ikke underlige
lyde fra mit floppy-drev længere (det lå nemlig nogle meter væk fra
maskinen, og var ikke tilsluttet noget). Og de tidspunkter, hvor hele
maskinen plejede at stå stille, mens floppy-drevet larmede, kunne
computeren blot fortsætte uden problemer. :)

Men det Arev blev altså ved med at spøge, al den tid jeg kørte Windows.
:)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-10-02 08:20

Niels Andersen wrote:

> Det er ikke en fejl, det er en feature. :)

Det kan så vidt jeg ved slåes fra i BIOS.
Det er noget i retningen af "swap floppy drive"

--
/kenne
Why is a 0 slimmer than an O?