netværks problemer
Fra : Lars

Dato : 01-10-02 21:25

Hej!!!
jeg har et stort problem med mit net mellem 3 stk pc.

pc1:1 pc win98
pc2:1pc win xp
pc3:1pc win xp ny pc tilsluttet nettet

adsl internet er tilsluttet switch

alle 3 pc er tilsluttet en 8 portsswitch
alle 3 pc er tilsluttet adsl forbindelse

adsl forfindelse virker på alle 3 pc

der er net forbindelse mellem pc1 og pc2 (kan se hinanden)

men pc3 kan ikke finde pc1 og pc2, pc1 og pc2 kan ikke finde pc3 , men pc1
pc2 og pc3 har internetforbindelse (adsl)
hvad kan fejlen være på pc3, er der nogen herder kan hjælpe.

mvh
lars

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-10-02 00:50

> hvad kan fejlen være på pc3, er der nogen herder kan hjælpe.

Er "Arbejdsgruppen" den samme på PC3, som på PC1 og PC2?

Mvh
Peter Jensen

Fra : Lars

Dato : 02-10-02 16:04

nej arbejdsgruppen er ikke ens på pc1 pc2 og pc3skal den være det?, køre med
4 stk dynamiske ip-adresser

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-10-02 20:55

"Lars" <larst@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> nej arbejdsgruppen er ikke ens på pc1 pc2 og pc3skal den være
det?, køre med
> 4 stk dynamiske ip-adresser
> Hvis du vil have fildeling så skal det være samme
arbejdsgruppenavn. Hvis du ikke kan pinge den er det sikkert din
firewall på firewall på pc3 der spærrer.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Cubus

Dato : 02-10-02 21:21

> det?, køre med
> arbejdsgruppenavn.

Det er ikke nødvendigt med samme arbejdsgruppe for at dele filer. Ved
at klikke på "Andre computere" -> "Hele netværket" (Win98) kommer
computere i øvrige arbejdsgrupper til syne og der kan deles filer, hvis der
ellers er delt noget på computerne.

Det er derimod nødvendigt at netværksdelen af IP-adressen er ens for de
3 computere (hvis TCP/IP protokollen anvendes til lokal trafik også) og
det er der ingen garanti for at den er med dynamiske IP-adresser fra
internetudbyder.

Se evt:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 03-10-02 19:21

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
også) og
> det er der ingen garanti for at den er med dynamiske IP-adresser

Takker :)

Johnny

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-10-02 02:26

> [...]
> pc2 og pc3 har internetforbindelse (adsl)
> hvad kan fejlen være på pc3, er der nogen herder kan hjælpe.

Har du firewall? Prøv at slå den fra på pc3 og se hvad der sker (slå den til
igen bagefter

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lars

Dato : 03-10-02 19:57

hej gruppe
IPX protokol er installeret men rametype var ikke ens, har sat den til
Ethernet 802.3 på de to xp maskiner og glemt at krydse fil deling på pc3,
men nu virker det, kan se alle diske på alle pc

tak for hjælpen