savlende, men glad, kat :o)
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 01-10-02 21:03

Har netop for første gang oplevet at Freja begyndte at savle helt vildt ved
kæl. Hun lå hos mig i min læsestol i dag, og pludselig mærkede jeg noget
vådt på min hånd. Hun spandt temmelig meget og rundt ved munden var der
savl... meget savl. Jeg havde bare kløet hende lidt bag øret. Er det noget
andre oplever ofte?
Freja har på det sidste virkelig forandret sig meget, hun har i det hele
taget forandret sig siden vi mistede Laban, men jeg synes bare hun bliver
ved med at overraske mig. Hun putter hos mig når jeg læser, hun snakker, vil
nusses _meget_ på maven (før betød det altid fire sømposer i ens hænder), i
dag kunne jeg klippe hendes kløer uden at hun sov (hun fandt sig bare i det)
hun giver kindgnid, pandenøs og savler (?!) ved kæl... det er ret
overvældende, så meget hun forandrer sig i positiv retning. Jeg havde håbet
at hun ville få det bedre, men at hun ligefrem blev _så_ hengiven... det
havde jeg aldrig forventet!
-Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-10-02 22:41

Hej Gitte

Vores Cino-dreng savler også en del, når han sådan rigtig får en nussetur af
de store (og det gør han tit, for han er en puttemis), og jeg har hørt om
andre savlende katte også, så det er vist ikke helt unormalt (er der i
øvrigt noget der er sådan helt "normalt", når vi taler om katte?!).

At Freja har ændret adfærd så meget efter Laban er væk, tyder på, at hun nok
befinder sig udmærket som enekat - det er der jo nogle, nok især hunkatte,
der gør - og det er jo dejligt at se, at missen trives og er glad

Mvh. Camilla

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 02-10-02 07:06

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> andre savlende katte også, så det er vist ikke helt unormalt (er der i
> øvrigt noget der er sådan helt "normalt", når vi taler om katte?!).

Nope... "normalt" er vist et ret skævt ord i fht. katte Fx så vil vores
anden kat slet ikke røre ved tunfisk..."advr, hvor det lugter grimt".

> [...]
> befinder sig udmærket som enekat - det er der jo nogle, nok især hunkatte,
> der gør - og det er jo dejligt at se, at missen trives og er glad

Ja, jeg tror også hun trives, men hun er nu ikke blevet enemis ... det kunne
vi ikke nænne. Hun og Samba (sterilise), som vi hentede på KV efter det med
Laban, er dog blevet ret gode venner, så jeg tror bare at Frejas sidste
måneder med Laban var hårde. Men at hun ligefrem skulle begynde at savle..
-gitte

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 01-10-02 23:11

Det ligger vist i navnet.

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> savl... meget savl. Jeg havde bare kløet hende lidt bag øret. Er det noget

Min Freja er storsavler, når hun bliver kælet med. Og det er ikke sådan
noget lignende hundesavl, det er bare dryp fra næsen. Desværre tror folk,
der ikke har mødt hende før, at hun lækker i den anden ende, fordi det er
vådt og ikke snasket *S*

M.v.h.
Lise ( der meget håber at folk er humane, så hun ikke kommer hjem til flere
1.000 indlæg på lørdag efter en tur på hospitalet *S*)

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 02-10-02 07:08

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> wrote in message
> [...]
flere
> 1.000 indlæg på lørdag efter en tur på hospitalet *S*)

Dryp fra næsen ser vi også tit ved kæl... men her var det virkelig savl hele
vejen rundt om munden.. og det dryppede. Hun mindede mig lidt om min morfars
irske sætter....der var altid et savl-spor efter den på gulvene.
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-10-02 08:29

Gitte J. Lock wrote:
> [...]
> rundt ved munden var der savl... meget savl. Jeg havde bare kløet
> hende lidt bag øret. Er det noget andre oplever ofte?

vores sweety er også en rigtig nussemis som saaaaaavler når han har det
riiigtig godt*G* det sker mindst et par gange i ugen at han sådan går totalt
i "nussemode"...
rasmine og linda gør det også fra tid til anden, men slet ikke i samme grad
som sweety.....

> [...]
> forandrer sig i positiv retning. Jeg havde håbet at hun ville få det
> bedre, men at hun ligefrem blev _så_ hengiven... det havde jeg aldrig

jeg synes sådan udefra at det virker til at hun pludselig er blevet rigtig
tryg.... kik engang på tegnene
bare det at hun er tryg nok til at gå i "babymode" ( dermed savle som en
baby der patter ved mor), og også at hun pludselig finder sig i og ligefrem
nyder mavenus ( det ULITMATIVE tryghedstegn) synes jeg siger alt....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 02-10-02 09:43

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message news:xfxm9.64392
> [...]
ligefrem
> nyder mavenus ( det ULITMATIVE tryghedstegn) synes jeg siger alt....

Jeg går også rundt og bliver helt pjattet på grund af det *g* - det føles
bare så godt at kunne se at hun faktsk har det godt og er tryg. Jeg har
nemlig nogle gange været i tvivl om, hvorvidt hun egentlig savnede noget -
ikke fordi hun sådan virkede trist, men hun har virket lidt reserveret og
frygtsom. Med Samba i huset er Freja nok blevet "lady of the house", og hun
lader til at være en ret fredelig og tolerant nr. 1. Hun lader den unge ræse
af, blive kælet og tolererer desuden en del voldsomheder fra Sambas side...
kun en sjælden gang imellem siger hun fra, og da er man aldrig i tvivl om,
at det er Freja, der bestemmer. Samba viger nemlig så snart Freja sætter sig
og stirrer på hendes poter med ørerne lagt en anelse ned... som regel kan de
så ti minutter senere sove tæt sammen i solstrålerne fra vinduerne. Idyl...
som et guldaldermaleri af værste skuffe
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-10-02 12:33

Gitte J. Lock wrote:

> [...]
> ned... som regel kan de så ti minutter senere sove tæt sammen i
> solstrålerne fra vinduerne. Idyl... som et guldaldermaleri af værste

hvor lyder det bare skøøønt ;)

Fra : Denise

Dato : 02-10-02 10:16

Hej Gitte
Blonde lækker altid når han står på mig og muffer og kæler, hvilket han gør
lige så snart jeg har sat mig ned. Snakker jeg i telefon mjaver han samtidig
ned i røret til folk . Og jeg skal tørre ham om munden hele tiden, for
ellers ryster han på hovedet og så flyver det rundt. MEN jeg har nu opdaget
at det faktisk ikke er savl fra munden men dryp fra næsen.
Hilsen Denise

Fra : Kirstine

Dato : 02-10-02 13:34

In article <3d99ff7b$0$785$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, gjl@stofanet.dk
says...
> [...]
> savl... meget savl. Jeg havde bare kløet hende lidt bag øret. Er det noget

Tabasco savler også vildt, når han bliver kælet for *G* Da han var
killing, ville han mægtigt gerne sutte på vores øjenbryn, og vi bløde
mennesker kunne jo ikke stå for ham - så vi har siddet mange gange med en
lille rød klump liggende på hagen og savlet løbbende ned ad kinden *G*

Han er holdt op med at sutte, men savleriet har han stadig, selvom det
kan variere i styrke..nogle gange er han bare lidt våd i skægget, mens
det andre gange simpelthen drypper fra hans mund
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Ann K.

Dato : 02-10-02 17:20

Hejsa.
Også her i huset har vi savlende Bandemedlemmer
Saga savler vildt, når hun står og stamper... hun spinder som en
traktor... ørerne "flopper" ned på siden... øjnene lukkes næsten ...
hovedet sænkes... og savlet drypper lystigt fra hende... Faktisk ser min
stolte Dame temmelig uintelligent ud
Aske savler, når han tigger om mad... sidder lige så stille og spinder,
mens han hele tiden slikker sig om munden for ikke at få savl i skægget

Ranje savler - ligesom Saga - når han stamper... dog ikke i samme
mængder...
Namacoola... jo lidt savler hun, når vi rigtig nusser... som regel
opdager vi det ikke, før hun når at tørre sig af, ved at gnide hele
mulen rundt i fjæset på os

Mvh Ann - der _hader_ at få et bad i kattesavl

Fra : Kate

Dato : 04-10-02 21:27

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in

> Freja har på det sidste virkelig forandret sig meget, hun har i
> det hele taget forandret sig siden vi mistede Laban,

Jamen, hun bliver jo nok mere og mere tryg. Labans sygdom gjorde ham jo
også utilregnelig ikke? Det mener jeg at kunne huske.
Men det er skønt at føle den forandring synes jeg, for det viser jo at
hun er en glad og rar mis, der bare lige skulle ha' ro

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 05-10-02 11:26

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message news:3d9df97e$0$96779
> [...]
> Men det er skønt at føle den forandring synes jeg, for det viser jo at
> hun er en glad og rar mis, der bare lige skulle ha' ro

Jo, Laban var ret utilregnelig til sidst. Det ene øjeblik var han venlig og
det næste blev hun jaget ind i en krog. F.eks. turde hun længe efter ikke gå
på vores seng, fordi det var Labans domæne... nu kommer hun nogle gange op
på sengen frivilligt, for at fortælle at fodringstid er nær
-Gitte