Opgradering af Suse 7.1 og hvad så ???
Fra : Per Nielsen

Dato : 01-10-02 20:52

Jeg kører Suse 7.1 pro og kørte en UPDATE på en ftp Suse hvor der lå en Suse
8.11 - fik en advarelse om at den fyldte ca. 256 MB og at det ville tage
noget tid at downloade, - men jeg fortsatte og den hentede det hele og
installerede også det hele - og alt syntes okey......men..
det eneste som jeg har set til Suse 8.11 derefter er når jeg lukker eller
tænder for computeren så står/eller ihvertfald stod - der en linie med noget
om Suse 8.11 - men det går jo hurtigt....

Jeg kører stadigt Suse 7.1 .....hvorfor ???

skal jeg gøre noget andet efterfølgende...for at få den nye til at være den
aktive ???

Jeg er ny i linux.....

Per !!!

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 01-10-02 22:25

Per Nielsen wrote:
> [...]
> om Suse 8.11 - men det går jo hurtigt....
>
> Jeg kører stadigt Suse 7.1 .....hvorfor ???

Det er vist kun sikerhedspakker og sådan noget du har fået updated.

Hos suse skal du købe en updatespakke til ca 400 kr. Med den kan du
update i løbet af ca en halv time. Så virker det hele.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 01-10-02 22:37

> Det er vist kun sikerhedspakker og sådan noget du har fået updated.
> Hos suse skal du købe en updatespakke til ca 400 kr. Med den kan du
> update i løbet af ca en halv time. Så virker det hele.

Jeg undersøger pt. selv muligheden for at køre en online opdatering fra 8.0
til 8.1 gennem ftp. Den CD-mappe jeg købte hos SuSE lister en FAQ, hvori
der bla. står "I have an older SuSE Linux version - how can I update to
8.0? The most direct route is via Yast2 and Update".

Ie...det må være muligt?

Mvh

Stig

--
SuSE Linux 8.0 Prof. & KDE 3.0.2 på
GeForce2 MX-200, Asus p4s333

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 02-10-02 08:09

Stig Mogensen wrote:

> [...]
> der bla. står "I have an older SuSE Linux version - how can I update to
> 8.0? The most direct route is via Yast2 and Update".

Jeg tror absolut at der indforstået i dette er at man har købt
opdateringerne, og derefter går ind i yast2.

Det er egentligt meget smart. Virksomheder kan opdatere på enh sikker
måde, nemt og billigt på den måde.

Jeg er jo sprunget til debian hvor opdatering er gratis. Men jeg har nu
tænkt mig at betale en gang om året til debian alligevel. Jeg synes det
er ok at de får penge for deres produkter.

Bortset fra det har suse påbegyndt en omlægning af
konfigurationsfilerne. Så hvis man vil rode med suse selv "udover selve
susekonseptet" så er det måske en ide at købe en fuld version der
beskriver alle forandringerne i suse 8 i forhold til tidligere versioner.

Suse er jo nemt at installere og bruge, sålænge man holder sig til
cderne. Vil man noget udover cderne bliver suse til gengæld svært, efter
min mening.

Så bliver en dist som debian pludseligt lettere!

Hilsen Claus

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-10-02 09:08

> Jeg tror absolut at der indforstået i dette er at man har købt
> opdateringerne, og derefter går ind i yast2.

Det er jo muligt.

> Jeg er jo sprunget til debian hvor opdatering er gratis. Men jeg har nu
> tænkt mig at betale en gang om året til debian alligevel. Jeg synes det
> er ok at de får penge for deres produkter.

Det samme mener jeg om SuSE. Den måde at drive forretning på, er IMHO den
rigtige hvis M$ skal have kamp til stregen(noget som for mig betyder
noget).

> [...]
> susekonseptet" så er det måske en ide at købe en fuld version der
> beskriver alle forandringerne i suse 8 i forhold til tidligere versioner.

Ok....men en opgradering fra 8.0 til 8.1 kan næppe være lang, og derfor
havde det været rart/nemt/fedt hvis man bare kunne hente bogle
opdateringsfiler fra en FTP natten over.

> Suse er jo nemt at installere og bruge, sålænge man holder sig til
> cderne. Vil man noget udover cderne bliver suse til gengæld svært, efter
> min mening.

SuSE er min 1ste Linux distribution, som jeg nu har kørt i 2½ måneder. At
eksempelvis kompilere programmer(hentet frit på nettet) går da nemt og
smertefrit. Men det er sjældent jeg skal hente programmer selv....på 7
CDere ligger der mange gode ting

--
SuSE Linux 8.0 Prof. & KDE 3.0.2 på
GeForce2 MX-200, Asus p4s333

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 02-10-02 11:48

Stig Mogensen wrote:

> Ok....men en opgradering fra 8.0 til 8.1 kan næppe være lang, og derfor
> havde det været rart/nemt/fedt hvis man bare kunne hente bogle
> opdateringsfiler fra en FTP natten over.

Det mener jeg til gengæld også at du kan gøre, i yast 2 "online update".

> [...]
> eksempelvis kompilere programmer(hentet frit på nettet) går da nemt og
> smertefrit. Men det er sjældent jeg skal hente programmer selv....på 7

ok. Jeg havde besvær med at lægge fluxbox og et ltsp-netværk ind.

Men ikke et ondt ord om suse. Det er da en flot opsætning. Jeg havde
simpelthen lyst til at prøve noget nyt.

Jeg skal da også forsøge mig med slackware en dag :)

Hilsen Claus

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-10-02 16:44

Claus Christian larsen wrote:

> Det mener jeg til gengæld også at du kan gøre, i yast 2 "online update".

Vi taler vist ikke om det samme. Det du svarer på hér, er det samme som du
svarede "Jeg tror absolut at der indforstået i dette er at man har købt
opdateringerne, og derefter går ind i yast2." til tidligere.

Du må mene at man kan hente patches, og forskellige program opdateringer
feks. opdatere KDE3 til 302, og _ikke_ SuSE 8.0 prof til 8.1 prof??

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 02-10-02 17:30

Stig Mogensen wrote:

> Du må mene at man kan hente patches, og forskellige program opdateringer
> feks. opdatere KDE3 til 302, og _ikke_ SuSE 8.0 prof til 8.1 prof??

Hmm, ja det må vist være det jeg mener :)

Men du kan jo prøve og se hvad der sker.

Hilsen Claus