Link med variabel fra form-felt
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-10-02 21:15

Hej,

Er det muligt at indsætte variabler i en URL vis JavaScript? Jeg vil gerne
have et link, der hedder test.asp?variabel=XXX

XXX skal være den indtastede værdi i flg. form-felt:
document.Form.Variabel.value

Kan man det uden at skulle til at submitte formen?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-10-02 13:41

> Er det muligt at indsætte variabler i en URL vis JavaScript? Jeg vil gerne
> have et link, der hedder test.asp?variabel=XXX
>
> XXX skal være den indtastede værdi i flg. form-felt:
> document.Form.Variabel.value

var StiParm = document.Form.Variabel.value;
window.location="oprettelse.htm" + StiParm;

> Kan man det uden at skulle til at submitte formen?

Det tror jeg ikke

Per

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-10-02 14:17

> var StiParm = document.Form.Variabel.value;
> window.location="oprettelse.htm" + StiParm;

Kan jeg så ikke bare udskifte window.location med document.write? I så fald,
hvor får jeg den til at skrive det inde i dokumentet, og ikke i <head>, hvor
funktionen jo ligger?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-10-02 07:37

> [...]
fald,
> hvor får jeg den til at skrive det inde i dokumentet, og ikke i <head>,

Det burde kunne lade sig gøre, men har ikke lejlighed til at checke lige nu.

Per