Soltek SL-75DRV5 og PC2700 RAM
Fra : Daniel Andersen

Dato : 01-10-02 20:37

Davs

Jeg har lige samlet en ny maskine, som har nogle kedelige symptomer. Der er
i subj. nævnte i, som er grund til bekymring - Resten fungerer fint. Den var
underlig med PC2700 256Mb stangen i (Mærke: Apacer), idet den ikke gad at
boote når man genstartede - Man havde kun fra slukket tilstand til første
restart, og så var det sluk igen hvis man ville ha' liv i den. Så prøvede
jeg en Apacer PC2100 stang jeg havde liggende, og den spillede bare - I alle
slots på bundkortet endda (Der er 3) - Der fungerede alt som det skulle.
Bundkortet kan slet ikke detecte PC2700 stangen i det midterste RAM slot, og
på de andre var det som før nævnt. Går man dog ind i Bios og tvinger det
manuelt ned på 133 MHz istedet for 166 MHz, så kører det som det skal. Det
eneste jeg ikke har testet er at smide PC2700 stangen i det midterste RAM
slot ved 133 MHz.

Kunne det være RAM'en der bare ikke kan klare de 166 MHz det er specificeret
til, eller er det måske bundkortet der ikke kan køre de 166 MHz som det skal
kunne klare på RAM'en?. Jeg har desværre ikke en anden PC2700 stang at teste
med.

Mvh
Daniel-San

Fra : Phanton

Dato : 01-10-02 22:05

Har samme bundkort med en stang 256mb performance pc2700 ram ,kører 166 no
problemo.

mvh phanton

Fra : Daniel Andersen

Dato : 02-10-02 21:14

> Har samme bundkort med en stang 256mb performance pc2700 ram ,kører 166 no
> problemo.

Har du sat en jumper så du gir' RAM'en mere strøm eller lignende?.

Mvh
Daniel-San