Bøger om den svenske skærgård
Fra : Michael Pedersen

Dato : 01-10-02 19:48

Jeg søger bøger, artikler eller ligende til vores forberedelse til en
skærgårdstur til skærgården syd for stockholm til næste år. Jeg kan finde en
masse på biobliotektet fra Stockholms skærgård, men så langt når vi nok ikke
op. Og så er der noget fra Göteborgs skærgård. Men Sct. Anna Skærgården og i
det hele taget kyststrækningen fra Øland og opad.

Og vi er novicer i skærgårdssejllads, så det gør bestemt ikke noget at det
også er praktiksk orienteret bøger

Venlig hilsen

Michael Pedersen

Fra : Jan T Pharo

Dato : 01-10-02 23:26

Tjek <http://www.sxk.se>

--
Jan T Pharo, Hvaler
59°01N, 11°01E

Fra : C.L.L.

Dato : 01-10-02 23:47

Hallo Michael
Hvis du har et nogenlunde velassorteret bibliothek i nærheden. Da ville jeg
se gennem sejlerbladene, der altid har artikler om det ene eller andet
farvand. på den måde ksn du dpsre dig udgifter for en bog og du finder
virkelig rimelig gode beskrivelser af havneforhold, historiske begivenheder
i området etc... En decideret bog er det naturligvis ikke.
Hilsen Christof

Fra : Jan

Dato : 03-10-02 23:47

"Michael Pedersen" <pedvits@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> det hele taget kyststrækningen fra Øland og opad.
>
> Og vi er novicer i skærgårdssejllads, så det gør bestemt ikke noget at det

Om får lov å fortelle om en forening og et nettsted hvor du finner et
register over litteratur om havner og de svenske farvann, så vil jeg
anbefale deg å ta en titt på Svenska Kryssarklubbens nettsted:
http://www.sxk.se Om du der klikker på "Butiken" og så velger "Hamnböcker"
finner du sikkert noe førsteklasses informasjon som kan hjelpe deg.

Jeg bor selv i Norge en 50 nautiske mil fra Sverige, men jeg er medlem av
SXK Västkustkretsen. Anbefales!

Lykke til!

Mvh Jan

PS: Det leses muligens også av Claus Frørup, men jeg *våger mitt ene øye* ..

Fra : Fjelsing

Dato : 04-10-02 17:40

Prøv denne her on St:Anna (sådan staver de det altså!)
http://www.stannakajak.com/
St:Anna er et paradis for naturelskere.

mvh
Jørgen

Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 09-10-02 18:36

Kære Michael,
Hvis du giver mig din postadresse, så sender jeg en kopi af de
artikler + logbogen fra vores tur til Stockholm i 1998. Fra
Frederikssund til Figeholm er der ikke så meget at skrive hjem om for
"Skærgårdssejleren" (nå, her skal jeg nok passe på ikke at såre
sejlerne fra Øresund til Karlskrona). Men derefter op til Stockholms
Centrum er en rigtig oplevelse som vi helt sikkert gør igen.
Med sejlerhilsen
Niels Otto
"AUK", GD28 af FD