Pris for transport af heste.
Fra : Tine Gade

Dato : 01-10-02 18:36

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-10-02 19:07

Tine Gade <tine@miba.auc.dk> writes:

> Jeg er nu nået til 9. semester af ingeniøruddannelsen, og overvejer at
> søge arbejde i USA eller Australien når jeg er færdig til sommer, men hvad
> så med hesten?!?
> Er der nogen der ved hvad det vil koste at tage den med? Hvad med
> karantæne mv??

Det kommer jo nok an på om den skal sejles eller flyves derover, men
jeg tør godt love dig at du skal have noget af et godt job før du får
råd til det.

Så vidt jeg husker stod der i en artikel om Yasmin (?) i Årrhus Onsdag
at der er ret lang karantænetid fra Australien til Danmark, så det
kunne da tænkes at der også var det den anden vej.

Jeg ville nok kontakte Told og Skat, for der er sikkert også en masse
import/eksport-ting du skal tage hensyn til. Hvad karantæne angår, så
syntes jeg du skal kontakte hhv. den amerikanske eller australske
ambassade. Transport har jeg ingen ideer om.

Det er nu egentlig lidt sjovt, det der med karantæner, for
topkonkurrencerytteres heste skal da ikke i en måneds karantæne hver
gang de skal til en konkurrence i udlandet, eller er de bare i en
slags karantæne hele tiden?

Hvis det kun er for en begrænset periode, og hvis det ikke ligefrem er
fordi du prøver at ride hesten op til et eller andet helv vildt, så
tror jeg det er nemmere og rarere for både dig og hesten at du finder
en flink person til at passe den herhjemme i Danmark og så finder dig
en anden hest i det udenlandske. Men det er altså bare min holdning,
den skal du ikke beslutte dig ud fra.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Tine Gade

Dato : 02-10-02 09:17

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-10-02 09:46

In article <Pine.GSO.4.21.0210021014260.5733-100000@ran.miba.auc.dk>, Tine Gade wrote:
> Hejsa.
>
> Tak for svaret.
>
> Jeg regnede også med at det ville koste en del, men det er jo altid rart
> at vide ca hvor meget når man overvejer den slags.
>
> Jeg tror også at konkurrence heste er i karantæne, jeg kan huske noget om
> at Lars Petersen havde valgt at være i karantæne i Tyskland pga jetlag el.
>
> Jeg har også overvejet at sælge min hest, eller låne den ud, men det er så
> svært at finde en ny, og jeg er egentligt blevet glad for den jeg har!!!

Kunne du ikke bare sætte den på "græs" et eller andet sted
langt ude på landet hvor det er billigt ?

JonB

Fra : Tine Gade

Dato : 02-10-02 10:00

Fra : Pia J

Dato : 01-10-02 19:45

Jeg mener en bekendt som flyttede derover for et par år siden opgav - det
ville koste mindst 30.000 hver vej.

:Pia

Fra : Monica Petersen

Dato : 01-10-02 20:34

Jeg kender et stutteri som op til flere gange har fået importeret heste til
Danmark fra USA... prisen er omkring 30.000 kr hver vej.