Systemresourser
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 01-10-02 18:51

Hej NG
Jeg får sommetider en meddelse op på skærmen, hvor der står "Dine
systemresourser er næsten opbrugte", hvad betyder det og hvad kan jeg gøre
ved det? Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe jeg sender
indlægget.
Hilsen Bjarne

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 01-10-02 18:55

"Bjarne Schmidt" <ellehus@schmidt.mail.dk> skrev
> Jeg får sommetider en meddelse op på skærmen, hvor der står "Dine
> systemresourser er næsten opbrugte", hvad betyder det og hvad kan jeg gøre
> ved det?

Det er næsten uhyggeligt så meget Windows efterhånden ved om ens økonomiske
forhold, når den ligefrem begynder at udtale sig om ens "systemressourcer"

> Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe jeg sender
> indlægget.

Egentlig tror jeg at indlægget passer bedre i dk.edb.system.ms-windows, da
det jo er dit styresystem der brokker sig. Imidlertid relaterer
fejlmeddelelsen sig også til maskinens hardware, idet systemressourcer er en
betegnelse for bl.a. hukommelse (RAM).

Derfor: Optræder fejlmeddelelsen når du har mange / store programmer åbne?
Har du RAM nok (hvor meget?)
Hvilken Windows-version bruger du?

mvh
Peter

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-10-02 19:04

> Det er næsten uhyggeligt så meget Windows efterhånden ved om ens
økonomiske
> forhold, når den ligefrem begynder at udtale sig om ens "systemressourcer"

LOL...!

Som Peter også antyder, så er det nok fordi dit ramlager er gået i gulvet.
Mange åbne programmer optager naturligvis ram og processorkraft - og det kan
hurtigt tvinge en pc i knæ.

Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 01-10-02 20:01

> [...]
> systemresourser er næsten opbrugte", hvad betyder det og hvad kan jeg gøre
> ved det? Jeg er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe jeg sender

Tak for svaret, jeg tror det har noget at gøre med at jeg har for mange
programmer åbne på en gang, så må jeg hellere passe på med. Jeg bruger
Window 98.
Hilsen Bjarne

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-10-02 20:17

> Tak for svaret, jeg tror det har noget at gøre med at jeg har for mange
> programmer åbne på en gang, så må jeg hellere passe på med. Jeg bruger
> Window 98.
> Hilsen Bjarne

Et tip så.

I windows\system ligger en fil kaldet msconfig.exe

Denne fil kan du bruge til at slå programmer fra som ellers loader op ved
opstart.

Hvis du "slanker" din opstartsprofil vil du have maksimal
processor/ram-kraft til rådighed ved opstart.

NB: skulle du følge dette råd - så fjern kun fluebenene ved de programmer du
er SIKKER på ikke er essentielle for windows opstart. Det er et potentielt
farligt program at ligge og rode med :-|