Mysql server
Fra : denver

Dato : 01-10-02 15:45

Hej Gruppe

Jeg har et problem med min mysql server under debian.

Sagen er den at jeg førhen havde en REDHAT server til at stå, som jeg så
installerede med Debian istedet. Og naturligvis vil jeg gerne at dette
skulle gå så smertefrit som overhovedet muligt, da jeg hoster et par sider
foruden min egen. Dog ville skæbnen ikke at jeg skulle være lykkelig, for
det viste sig hurtigt at det ikke bare lige var så nemt at kopiere
mysqlDB'en, eller? måske er det, jeg ved bare ikke hvordan.

Det skal lige siges at det er på 2 forskellige harddiske og jeg kan ikke
længere boote fra REDHAT Hd'en ... Dog kan jeg fint mounte den!

Er der nogen som har været igennem noget lignende modtages forslag til
løsning meget meget gerne ...

/denver

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-10-02 15:57

"denver" <NOSPAMdenver@klarupnet.dk> writes:

> foruden min egen. Dog ville skæbnen ikke at jeg skulle være lykkelig, for
> det viste sig hurtigt at det ikke bare lige var så nemt at kopiere
> mysqlDB'en, eller? måske er det, jeg ved bare ikke hvordan.

Jeg har et par gange flyttet mysql-databaser ved at lukke
databaseserveren ned og så bare kopierer /var/mysql/* rundt.

Jeg har også kopieret databaser med

$ mysqldump --all-databases --opt | mysql -h <newserver>

(Eller med en mellemliggende fil).

Men det lyder som om du allerede har gjort noget og ikke bare kan gøre
det fra bunden af. Det vil derfor være lettest hvis du fortæller
præcis hvad du har gjort og hvordan du kan se at det ikke virker.

--
Peter Makholm | I have something to say: It's better to burn in
peter@makholm.net | hell, than to fade away!

Fra : denver

Dato : 01-10-02 16:14

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> "denver" <NOSPAMdenver@klarupnet.dk> writes:
>
> Jeg har et par gange flyttet mysql-databaser ved at lukke
> databaseserveren ned og så bare kopierer /var/mysql/* rundt.

Det er dette jeg har prøvet.

> Jeg har også kopieret databaser med
>
> $ mysqldump --all-databases --opt | mysql -h <newserver>
>
> (Eller med en mellemliggende fil).

Kan dette lade sig gøre nu når jeg ikke kan boote fra gammel installation ??

> Men det lyder som om du allerede har gjort noget og ikke bare kan gøre
> det fra bunden af. Det vil derfor være lettest hvis du fortæller
> præcis hvad du har gjort og hvordan du kan se at det ikke virker.

Jeg har flyttet biblioteket som beskrevet ovenstående. Det gik fint nok, men
mysql'en vil ikke starte, dvs. den vil ikke køre/starte
/var/run/mysqld/mysqld.sock (denne fejl får jeg ved at køre "mysql
start/stop/restart"

Tror måske ikke den kan klare det jeg har kopieret over, da der jo også er
brugere m.m. med i de biblioteker???

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 01-10-02 16:29

denver wrote:
> Kan dette lade sig gøre nu når jeg ikke kan boote fra gammel installation ??

Det kan du vel også, hvis du lægger den ind i din bootloader.

Ellers prøv med chroot.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-10-02 16:27

> [...]

> mysql'en vil ikke starte, dvs. den vil ikke køre/starte
> /var/run/mysqld/mysqld.sock (denne fejl får jeg ved at køre "mysql

Det vil være rart med den præcise fejlmeddelse. Det vil også være rart
hvis du kunne skirve hvad den skriver i error-loggen mens den
fejler. Jeg kan ikke lige huske hvor error-loggen ligger som standard,
men det står i /etc/mysql/my.cnf i afsnittet om mysqld.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either

Fra : denver

Dato : 01-10-02 16:54

> Det vil være rart med den præcise fejlmeddelse.

fejlen som kommer:

ERROR 2002: Can't connect to local MYSQL server through socket
'/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

> [...]
> fejler. Jeg kan ikke lige huske hvor error-loggen ligger som standard,
> men det står i /etc/mysql/my.cnf i afsnittet om mysqld.

i /var/log/mysql.log skriver den intet om fejlen. Det er den den bruger som
logfil ...

/denver

Fra : Dennis

Dato : 02-10-02 08:21

"denver" <NOSPAMdenver@klarupnet.dk> writes:

> ERROR 2002: Can't connect to local MYSQL server through socket
> '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Har du haft MYSQL serveren til at kører før du kopierede databasen
over ?

Dennis

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-10-02 10:37

"denver" <NOSPAMdenver@klarupnet.dk> writes:

> ERROR 2002: Can't connect to local MYSQL server through socket
> '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Siger den det når du forsøger at starte serveren? Det virker
underligt, for serveren skal da ikke forsøge at forbinde sig til en
lokal server.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : N/A

Dato : 01-10-02 16:54