Konvertering af excel fil
Fra : // Overby

Dato : 01-10-02 15:39

Hejsa

Jeg har en excel-fil (fra postDK) som jeg skal have konverteret, jeg kan
ikke lige hitte ud af hvordan. Den skal laves om til InterBase - de skriver
i deres hjælp at de har den også som tabulatorsepareret fil, men den kan jeg
ikke finde - hvem kan hjælpe mig....

- @ -
Daniel Overby Hansen aka mrDO
Find me on MSN Messenger: daniel@FJERNESoverbyhansen.dk
www.overbyhansen.dk
www.vis-logen.dk - ren morskab

Fra : Pølle

Dato : 05-10-02 00:35

Hej Daniel

En ide til din efterlysning.

Tag filen ind i excel - Gem som 'Tabulatorsepareret f.eks. filen
'postnr.txt'.

procedure ImportPostnumre;
var Postnr: Word;
st,
Bynavn,
Gade,
Firma: String;
Provins: Boolean;
LandNr: Byte;
L:TStringlist;
begin
L:=TStringlist.Create;
L.LoadFromFile('Postnr.txt');
L.Delete(0);
While L.Count>0 do begin
st:=L[0];
L.Delete(0);
Postnr:=StrToInt(Copy(St, 1, Pos(#9, St)-1));
Delete(St, 1, Pos(#9, St));
Bynavn:=Copy(St, 1, Pos(#9, St)-1);
Delete(St, 1, Pos(#9, St));
Gade:=Copy(St, 1, Pos(#9, St)-1);
Delete(St, 1, Pos(#9, St));
Firma:=Copy(St, 1, Pos(#9, St)-1);
Delete(St, 1, Pos(#9, St));
Provins:=AnsiUpperCase(Copy(St, 1, Pos(#9, St)-1))='SAND';
Delete(St, 1, Pos(#9, St));
LandNr:=StrToInt(St);
// Herefter er det din opgave at flytte værdierne ovenstående felter
over i din InterBase.
end;
L.Free;
end;