Problemer med 3D udregninger!!!????
Fra : Eddy Folder

Dato : 01-10-02 15:22

Hej Gutter og gutinder

Jeg har lige investeret i en ny puter(bundkort(asus), ram, cpu(2.2
northwood) og kabinet)
Den klarer programmer og spil genialt, og drøner der ud af, men når det
kommer til spil hvor der er en 3D udregning af en art, så hænger den.. Ikke
at den går helt i stå, men den regner med en fart der svarer til en 286..

Er der nogen der har haft lignende tilfælde??

Det skal lige siges at alle drivers er opdateret og at grafikkortet er et
Matrox G450 og at min gamle maskine(PII 450 Mhz) med samme grafikkort kunne
køre de 3D spil bedre end den nye..

Mvh.

Eddy Folder

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-10-02 09:22

Eddy Folder wrote:
> kommer til spil hvor der er en 3D udregning af en art, så hænger den.. Ikke
> at den går helt i stå, men den regner med en fart der svarer til en 286..

Helt præcist hvad er det der hænger/hvornår?

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-10-02 09:58

Jens C. Hansen [Odense] wrote in
<3d9aac97$0$32508$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Helt præcist hvad er det der hænger/hvornår?

Hmm... Er det ikke tydeligt, at det er når der forventes 3D-acceleration,
men det ikke bliver brugt? :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Eddy Folder

Dato : 02-10-02 15:04

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
Ikke

> Helt præcist hvad er det der hænger/hvornår?

Når et spil bliver loadet.. Deet går fint, lige indtil at den kommer til
banen endelig er loadet, går alt også i slowmotion.. Lidt ligesom du ikke
har et grafikkort der kan følge med eller driverne ikke passer.. Men det er
de rigtige drivers jeg har brugt til alt... Og de nyeste

Mvh.
-Eddy

Fra : tor lund

Dato : 02-10-02 15:46

du kan købe et geforce4 ti4200 til 1200kr :), bare et hint

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-10-02 16:46

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Lidt ligesom du ikke har et grafikkort der kan følge med eller
> driverne ikke passer.. Men det er de rigtige drivers jeg har brugt til

Da jeg læste din første post troede jeg vi snakkede om CAD verdenen eller
anden 3D, men da du nu nævner spil så er det også ret vigtigt du har et
hurtigt grafikkort. Hvilket har du idag?

Og ellers så kan det Ti4200 som Tor Lund nævnte varmt anbefales.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-10-02 08:16

Eddy Folder wrote:

> [...]
> har et grafikkort der kan følge med eller driverne ikke passer.. Men det er
> de rigtige drivers jeg har brugt til alt... Og de nyeste

Nu er G400/450/550 ikke ligefrem de grafikkort man vil bruge til
krævende 3D-spil.
Grunden til at jeg har et G400, er at det kan køre høje
frekvenser(refresh-rate) i høje opløsninger, og at billedkvaliteten ikke
bliver synligt dårligere ved høje frekvenser.

Fra : Eddy Folder

Dato : 03-10-02 11:45

> [...]
Når

> [...]
> frekvenser(refresh-rate) i høje opløsninger, og at billedkvaliteten ikke
> bliver synligt dårligere ved høje frekvenser.

Netop af samme grund jeg har mit matrox kort.. Men da kortet sad i den gamle
maskine, havde det intet problem med at køre krævende 3D spil, bare at jeg
ikke valgte de højeste konfigurationer..

-Eddy