Debian power down
Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 01-10-02 11:06

Jeg har problemer med at få min Debian box til at slukke selv - win98 på
samme maskine har ingen problemer med lukke maskinen helt ned.

Her er et uddrag af min powermgt. konfiguration (kernel 2.4.19)

CONFIG_PM=y
CONFIG_APM=y
CONFIG_APM_DO_ENABLE=y
CONFIG_APM_CPU_IDLE=y
CONFIG_APM_ALLOW_INTS=y
CONFIG_APM_REAL_MODE_POWER_OFF=y (har også forsøgt n her)

Og her er hvad dmesg | grep apm giver:

Kernel command line: BOOT_IMAGE=linuxopt root=305 apm=on
apm: BIOS version 1.2 Flags 0x07 (Driver version 1.16)

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-10-02 11:11

On Tue, 01 Oct 2002 12:05:50 +0200, Jakob Kirkegaard wrote:

> Jeg har problemer med at få min Debian box til at slukke selv -

[...]

> Her er et uddrag af min powermgt. konfiguration (kernel 2.4.19)

Du har ikke tilfældigvis slået SMP til i konfigurationen, vel? SMP og
APM spiller ikke sammen.

Rent gæt.

Mvh.

--
"Ok, so we didn't learn any big lesson. Sue me." Adam Sjøgren
"Live and don't learn, that's us." asjo@koldfront.dk

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 01-10-02 11:17

Tuesday 01 October 2002 12:11, Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk>
wrote:
> Du har ikke tilfældigvis slået SMP til i konfigurationen, vel? SMP og
> APM spiller ikke sammen.

Nej, det er ikke slået til.

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk

Fra : Ole Lambæk

Dato : 01-10-02 12:04

Jakob Kirkegaard wrote:
> Og her er hvad dmesg | grep apm giver:
>
> Kernel command line: BOOT_IMAGE=linuxopt root=305 apm=on
> apm: BIOS version 1.2 Flags 0x07 (Driver version 1.16)

Jeg skulle have følgende i min lilo.conf, før power dpwn spillede på min
debian box:
append = "apm=on apm=power-off"

--
Mvh. Ole Lambæk

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 01-10-02 13:03

Tuesday 01 October 2002 13:03, Ole Lambæk <lambaek@hotmail.com> wrote:
> Jeg skulle have følgende i min lilo.conf, før power dpwn spillede på
> min debian box:
> append = "apm=on apm=power-off"

Giver det meningen at sætte den samme parameter til 2 forskellige ting?
apm=power-off skulle ifølge google groups være mhp. at enable apm når
smp er kompileret med, hvilket det ikke er mit tilfælde.
Ingen af parametrene eller kombinationen af dem, ændrer imidlertid på
problemet.

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 01-10-02 15:05

Jakob Kirkegaard wrote:
> [...]
> CONFIG_APM_CPU_IDLE=y
> CONFIG_APM_ALLOW_INTS=y
> CONFIG_APM_REAL_MODE_POWER_OFF=y (har også forsøgt n her)

Hvis du bare nøjes med CONFIG_APM=y skulle det spille. De andre er ikke
nødvendige på normale computere

--
hilsen Esben
Registered Linux user #279368 http://counter.li.org

Fra : Kent Friis

Dato : 01-10-02 17:16

Den Tue, 01 Oct 2002 12:05:50 +0200 skrev Jakob Kirkegaard:
> [...]
>
>Kernel command line: BOOT_IMAGE=linuxopt root=305 apm=on
>apm: BIOS version 1.2 Flags 0x07 (Driver version 1.16)

Man skal lige sikre at shutdown-scriptet kalder /sbin/poweroff i stedet
for /sbin/halt ("system halted").

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 01-10-02 18:20

Jakob Kirkegaard <jkir00@control.auc.dk> writes:

> Jeg har problemer med at få min Debian box til at slukke selv - win98 på
> samme maskine har ingen problemer med lukke maskinen helt ned.

Hvilket bundkort har du? Jeg har heller ikke kunne få APM til at
spille 100% med mit Intel Maryville 850.

Dog er de features jeg skal bruge godt understøttet i ACPI som jeg så
bruger i stedet for.

Christoffer Olsen

*** Debian GNU/Linux - http://www.debian.org ***

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 02-10-02 11:03

Tue 01 Oct 19:20, Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> wrote:
> Hvilket bundkort har du? Jeg har heller ikke kunne få APM til at
> spille 100% med mit Intel Maryville 850.

Det er et Soltek SL-75DRV5 - men da det kører upåklageligt under win98,
har jeg lidt svært ved tro, at det skulle være hardware eller bios
indstillinger der er problemet.

> Dog er de features jeg skal bruge godt understøttet i ACPI som jeg så
> bruger i stedet for.

Det vil jeg prøve. Det kører måske udemærket på trods af, at det er
experimental ?

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk