tyske grupper på news.stofanet.dk
Fra : Peter Loumann

Dato : 03-01-01 13:17

abonnerer jeg på nogle stykker af, bl.a. de.rec.fahrrad og
opera.deutsch. Der har ikke været et eneste nyt indlæg siden 28. dec.
Det genspejler ikke det faktiske flow. Hvad er der galt? Er det det
samme på telia-adgangen? Jeg abonnerer også på en enkelt
engelsksproget: comp.text.pdf. Der er ingen problemer. En refresh
viser, at grupperne i princippet stadig føres.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Peter Laursen

Dato : 03-01-01 20:51

Peter Loumann skrev i meddelelsen <0r565tkaf0aj75lm6ilr1mkk1qipmskfn7@4ax.com>...
> [...]
>engelsksproget: comp.text.pdf. Der er ingen problemer. En refresh
>viser, at grupperne i princippet stadig føres.

Jeg spurgte stofa-support for 14 dage siden og fik flg svar:

/citat on/
Der er desværre problemer med Telias News Server. Serveren er ved at
re-indexere News Databasen, og der kan derfor opstå problemer med at hente
nye news indlæg. Der er desværre ingen tidshorisont.
/citat off/

usenet bliver desværre nedprioriteret groft af internetudbydere

Peter Laursen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-01-01 10:02

On Wed, 03 Jan 2001 19:51:11 GMT, "Peter Laursen"
<pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> wrote:

>Jeg spurgte stofa-support for 14 dage siden og fik flg svar: [...]

Stort fremskridt! Indtil for ikke så længe siden henviste den blot til
Telia, som jeg ikke har adgang til

>usenet bliver desværre nedprioriteret groft af internetudbydere

Det er forbandet ærgerligt!

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-01 10:46

Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> writes:

> Det er forbandet ærgerligt!

Men uhyre forståeligt. En udbyder, der slet ikke havde en newsserver,
ville sandsynligvis have rundt regnet lige så mange kunder som han
ville, hvis han havde en.

Og News er ikke længere (som i 1996) noget man kan have kørende på en
mindre server, der også klarer to-tre andre services (WWW og DNS,
f.eks.).

Realistiske estimater siger, at et fuldt newsflow runder 500 Gig/døgn
inden året er omme. Det er et konstant inflow på 64 Mbps og dertil
kommer hvad man sender videre til andre servere og til kunderne.
--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Crying Game:
The RockBear. ((^)) She's a guy.