Ny bærbar ... hvad skal man vælge
Fra : Janner

Dato : 01-10-02 09:45

Kravet er :

DVD drev , CDRW , Seriel port (hvilke mange ikke har) og kan ikke bruge en
USB til seriel adapter da den serielle port skal bruges til specielle ting.
Ellers min 14,1 skæem, min 40 gb hd ... og CPU et eller andet over 1,6 Ghz.
Har set lidt på en Acer 1,7 ghz men ved sgu ikke om det er et ok valg.

Gode foreslag modtages

/Jan

Fra : Leony

Dato : 01-10-02 11:10

"Janner" <jan@askme.com> skrev i en meddelelse

> Har set lidt på en Acer 1,7 ghz men ved sgu ikke om det er et ok valg.

Du skal sikre dig at den har mobileprocessor.
Har du brug for at den er bærbar?
Hvis ikke så husk at du får en stationær med samme specs som den bærbare til
ca. det halve. Den stationære er også nemmere/billigere at opgradere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Janner

Dato : 01-10-02 15:53

Æhh ja har brug for den er bærbar ellers ville jeg jo nok ikke se efter en
sådan ......... Prisen er underordnet da den er til job

/Jan

Fra : Thomas T

Dato : 01-10-02 21:53

Husk at få et godt grafikkort (Radeon 7500 eller Geforce 2 go). Det er langt
den største flaskehals i bærbare.

ThomasT

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 01-10-02 22:54

"Thomas T" <FJERN-DETTEthth@c.dk> skrev
> Husk at få et godt grafikkort (Radeon 7500 eller Geforce 2 go). Det er
langt
> den største flaskehals i bærbare.

Det kommer da helt an på, hvad den skal bruges til. Jeg bruger udelukkende
min bærbare til almindeligt Windows-brug og er derfor fløjtende ligeglad med
hvilken grafikchip, maskinen er udstyret med. Til gengæld er jeg ikke
ligeglad med hvor meget den støjer, hvordan tastaturet er, hvor robust
chassiset er osv.

Altså, folks behov er forskellige, og den hurtigste bærbare er derfor ikke
nødvendigvis det rigtige valg.

mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 02-10-02 06:35

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev i en meddelelse

> Æhh ja har brug for den er bærbar ellers ville jeg jo nok ikke se efter en
> sådan ......... Prisen er underordnet da den er til job

Der findes 2 slags mennesker:
Dem som har brug for en bærbar fordi den skal transporteres.
Dem som synes de er pissefedt at sidde og tjekke email og tekstbehandle på
en café, mens de drikker en kop kaffe til 25 kr.
Hvis du skal bruge en bærbar til det sidste så mener jeg at det er spild af
penge.

Prøv at læse lidt tilbage i gruppen, der har været en del debat om bærbare i
de sidste par uger.

Fra : Janner

Dato : 02-10-02 13:12

Nogen gange er det mere hensigtsmæssigt at holde sin mund hvis man kun har
dumme kommenterer ..... så kan det være man kan sidde i mængden og måske
lade de andre tro man er dum ... en anden ting er så at åbne munden og
fjerne enhver tvivl.

Hvad man skal bruge sin pjuter til er vel ens egen sag ... men hvis du
nærlæste indlægget lidt skal pc'en jo nok ligesom bruges i en job funktion
hvor mobilitet er en nødvendighed .... Fis over i mudderkastning eller snik
snak hvis du vil diskutere den slags - Jeg spurgte fordi jeg gerne ville
have lidt saglige argumenter for hvad jeg skulle vælge

Hygge

Jan

Fra : Leony

Dato : 03-10-02 11:08

> [...]
> dumme kommenterer ..... så kan det være man kan sidde i mængden og måske
> lade de andre tro man er dum ... en anden ting er så at åbne munden og

Nu skriver jeg lige noget igen som kan bekræfte hvor dum jeg er.

> [...]
> nærlæste indlægget lidt skal pc'en jo nok ligesom bruges i en job funktion
> hvor mobilitet er en nødvendighed .... Fis over i mudderkastning eller

Dit oprindelige indlæg så sådan ud:
[...]

Det fremgår ingen steder at du skal bruge den til job.
Jeg læste indlægget som en der forsøger at imponere vennerne.

> snak hvis du vil diskutere den slags - Jeg spurgte fordi jeg gerne ville
> have lidt saglige argumenter for hvad jeg skulle vælge

Jeg fremfører det saglige argument at hvis du ikke har brug for at den er
bærbar, så får du mere computer for pengene hvis du køber en stationær. Det
synes jeg da er et godt argument. Der findes mange som synes at bærbare
computere er smarte, praktiske osv. Denne fascination stopper dog når de
finder ud af at den er dyr at opgradere osv. Derfor min advarsel
At du tolker det som dumt og provokerende, det er jeg selvfølgelig ked af.
Men du skriver i en diskussionsgruppe, hvor der diskuteres. Nogen
synspunkter kan man bruge, andre ikke.

Held og lykke med valget af den bærbare, jeg håber du finder en som du
bliver glad for.
Husk at mobile processor er en fordel.
Selvom du jo nok har puttet mig i dit kill-filter
Endnu en gang undskyld mine usaglige bidrag til diskussionen.

Fra : Janner

Dato : 04-10-02 20:34

*GG* nej mit kill filter bliver kun brugt når det er virkeligt slemt he he
har fået en Acer som først beskrevet pågraderet til 512 mb ram samt 40 gb
disk .... og den er ok .........

Hygge og god weekend

/Jan