Autologin med Telia ADSL?
Fra : ThomasRinge

Dato : 01-10-02 08:51

Jeg har netop fået min Telia Bredbånd@home adgang, men synes det virker
håbløst at skulle logge på for at komme på nettet, specielt fordi
logonproceduren ikke er "standard", men foregår via Telnet eller en
webside. Jeg har set, at der er lavet små programmer til at logge på
Stofanet, men de virker ikke på Bredbånd@home, sandsynligvis fordi
logon-siden er en anden.

Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
XP, og det må ikke koste noget

Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : T

Dato : 01-10-02 10:18

"ThomasRinge" <ThomasRinge.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
> batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
> XP, og det må ikke koste noget

Du kan ikke få modemet til at logge på automatisk... men...

Prøv med cableconnect eller connect21, og husk at den skal bruge serveren
212.10.10.20 og port nummer 259.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-10-02 17:50

ThomasRinge <ThomasRinge.news@kandu.dk> wrote:

> Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
> batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
> XP, og det må ikke koste noget

Prøv at kigge i telia.internet.stofa eller telia.internet.dsl.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Maybe we've been at this too long" - Beverly

Fra : Thomas Olsen

Dato : 01-10-02 20:02

Jeg har også netop (i går) modtaget min Telia Adsl - og hu hej hvor det går
Der er for mig intet håbløst i tilslutningen til nettet. Det foregår
helt automatisk og jeg skal ikke logge på noget. Åbner bare min browser, og
så kører det.
Efter du første gang har signet on på http://signon.telia.dk skal du ændre
startsiden i Internet explorer til noget andet end http://signon.telia.dk,
så kører det.

Hvis du har problemer med dette, så er det da heller ikke problematisk at
have bookmarket http://signon.telia.dk øverst i de foretrukne. Gem brugernav
og adangskode. Efter du har klikket på logon er du på med det samme. Det
tager max 5 sekunder med det hele.

Aldrig mere opkaldsmodem til mig tak

Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere
(jeg kan godt modtage, ikke sende).

Mvh.

Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-10-02 20:06

"Thomas Olsen" <thol@get2net.dk> wrote in message

> Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti
længere
> (jeg kan godt modtage, ikke sende).

Hvis du nu havde adgang til en SMTP server. Kunne du stadig bruge din
get2net koto fuldt ud...

Men jeg mener ikke Telia Tilbyder en sådan adgang..

Jeg er kunde hos TDC, og bruger deres SMTP adgang, til mine mailskontos.. SÅ
dem kan jeg bruge fuldt ud.. Modtage via mailkontoen, og sende via TDC´s
smtp server.. det fungere upåklageligt

Fra : Frank Andersen

Dato : 01-10-02 22:24

On Tue, 1 Oct 2002 21:01:46 +0200, "Thomas Olsen" <thol@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Aldrig mere opkaldsmodem til mig tak
>
>Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere

Har Du ikke en webmail mulighed hos Get2net? ellers brug
www.mail2web.com

Normalt skal man logge ind via http://signon.telia.dk med mindre den
tidligere connect ikke er timed ud.

Mvh.
Frank

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-10-02 07:54

Thomas Olsen <thol@get2net.dk> wrote:

> Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere
> (jeg kan godt modtage, ikke sende).

Sæt din mailklient op til at sende post gennem mail1.telia.com, så
virker det.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"We're being pulled inside!" Worf

Fra : Thomas Olsen

Dato : 02-10-02 19:46

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Olsen <thol@get2net.dk> wrote:

> Sæt din mailklient op til at sende post gennem mail1.telia.com, så
> virker det.

Du har ret. Det virker Hurra.

Tak for hjælpen

Mvh.