ASUS P4S533 og RAM
Fra : BorreBoy

Dato : 01-10-02 08:59

Hejsa.

Jeg har det nævnte bundkort, sammen med en P4 2.0Ghz processor (100 FSB).

I BIOS kan man indstille CPU/RAM forholdet til:
Auto, 1:1, 3:4, 3:5, 3:6.

Hvordan indstiller Auto forholdet?
Jeg har 512MB Samsung PC2700 RAM.
Kan man få et prg. til at måle Rammens hastighed?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre

Fra : Preben Kruse

Dato : 02-10-02 15:17

Hej Borredreng , ikke Claus vel ;) Nå skidt pyt hvis det er , han sender da
lidt F1 :)

Auto er jeg ikke sikkert på ; men mål med fx.
http://www.sisoftware.demon.co.uk/san_dem/html/dload.htm
tag 32 bit version til _dit_ styresystem.

Der er, blandt meget andet godt, et Memory Bench-pgm (måler båndbredde,
mb/sek) deri, som _mange_ bruger.
Så vil du jo også kunne se hvad 'auto' giver i båndbredde, gå så videre til
3:4 og evt. endnu længere !

Håber det kan hjælpe dig,
mvh Preben

PS : jeg har samme MB men kører pt en p4 nw 1,8@2,4 , altså ved 133 mhz fsb,
så er forholdstallene fx 4:5 , 4:6
kører pt 4:6 som giver en båndbredde på ca 2800mb/s . Ved højere fsb
har jeg været lidt over 3000 mb/s
med min Corsair pc3000 ddr-ram.

Fra : BorreBoy

Dato : 02-10-02 15:27

"Preben Kruse" <pkruse@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fsb,
> så er forholdstallene fx 4:5 , 4:6
> kører pt 4:6 som giver en båndbredde på ca 2800mb/s . Ved højere

Takker mange gange
Ikke Claus, men er vidst nok i familie (langt langt ude)

/Thomas.