Regfil den kan indsætte odbc database..!!
Fra : Anders

Dato : 30-09-02 22:58

Hej alle..

Er der nogen der ved hvordan man kan lave en reg fil, således at der f.eks
oprette en odbc forbindelse til en acces fil.

indsæt:
c:\stiTilFil\biler.mdb --> biler

så man slipper for at opsætte en odbc forbindelse i kontrolpanelet.

på forhånd tak for jeres svar.

mvh

Anders.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-02 10:39

Som svar på skriblerier nedfældet af Anders :

> Hej alle..
>
> Er der nogen der ved hvordan man kan lave en reg fil, således at der
> f.eks oprette en odbc forbindelse til en acces fil.

Settings ligger i LocalMachine\software\ODBC\ODBC.INI

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders

Dato : 01-10-02 19:07

Hej og tak for din indslag..!

har kigget i LocalMachine\software\ODBC\, og der jo rigtig nok en masse
opsætninger angående ODBC. Men de odbc forbindelser jeg selv har oprettet
ligger der ikke, derfor kan jeg heller ikke bruge stien:

LocalMachine\software\ODBC\ODBC.INI

til noget. Eller er det bare mig der ikke er med?

Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-02 20:08

Som svar på skriblerier forfattet af Anders

Hvordan opretter du dem normalt?
Som User eller System - eller?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders

Dato : 01-10-02 20:49

Som lokal administrator bruger.

Problemet er at jeg har lavet et Java program som skal distribueres, og til
dette formål har jeg fundet et program til at lave en "smart install" som
installere det jeg vil have den til. For at klienterne skal slippe for at
skulle oprette en odbc forbindelse selv, vil jeg lave install programmet
indsætte/oprette denne. Da den også understøtter at indsætte ting i
registreringsdatabasen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-02 21:19

> [...]

> lave install programmet indsætte/oprette denne. Da den også
> understøtter at indsætte ting i registreringsdatabasen

Lav en system DSN, så vil du kunne finde dine settings under nævnte key
Jeg er næsten overbevist

Virker fortrinligt med Access eller MSSQL
Jeg bruger ODBC settings til at hente database settings i forb med DSNLess
OLEDB connections

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders

Dato : 03-10-02 08:57

Tak for svaret, det ser ud til at jeg kan bruge det

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-10-02 11:56

> [...]

> f.eks oprette en odbc forbindelse til en acces fil.
>
> så man slipper for at opsætte en odbc forbindelse i kontrolpanelet.

Btw prøv at kikke på de her setup tools

Inno Setup
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

My Inno Setup Extensions
http://www.wintax.nl/isx/

Fungerer fremragende også sammen registry/odbc entries

mvh/Peter Lykkegaard