Hentning af data fra Excel-fil
Fra : .: DME :.

Dato : 24-02-01 09:37

Hejsa!

Jeg har en meget simpel Excel 2000 fil, som består af 2 kolonner med data.
Jeg skulle gerne have en funktion som åbner filen og skriver alle rækker med
data ud i et 2-kolonners <Table>.

Hvordan åbner man en Excel-fil? Der skal ikke returneres et Excel-dokument,
men en almindelig ASP-side. Jeg regner med, at der skal bruges noget ADO.

Er der nogen som har et eksempel på hvordan man vha. en løkke skriver alle
rækker i Excel-filen ud indtil den er End-of-file?

/David
--------------------------------
Mit firma: www.systemz.dk
Min yndlingsside: www.teos.dk

Fra : Thomas Purkaer Niels~

Dato : 24-02-01 15:28

".: DME :." <eliaa@usa.net> wrote in message

> Hvordan åbner man en Excel-fil? Der skal ikke returneres et
Excel-dokument,
> men en almindelig ASP-side. Jeg regner med, at der skal bruges noget ADO.

Mig bekendt kan man lave en DSN til et Excel dokument lige som til en access
database også bruge den på samme måde.

> Er der nogen som har et eksempel på hvordan man vha. en løkke skriver alle
> rækker i Excel-filen ud indtil den er End-of-file?

ta et kig på activeserverpages.dk

MVH
Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-02-01 08:44

"Thomas Purkaer Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in message

> [...]
> Excel-dokument,
ADO.

> Mig bekendt kan man lave en DSN til et Excel dokument lige som til en

Dette er korrekt - kollonerne skal "bare" markeres som dataområde
Der bruges alm SQL - fx SELECT * FROM MitDataOmraade

mvh/Peter Lykkegaard