tælle antal poster i db
Fra : klaf

Dato : 30-09-02 17:39

Hej
Hvordan viser man hvor mange poster der er i database?
Jeg går ud fra det er en sql sætning, men hvordan skal den lyde?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nano**

Dato : 30-09-02 18:17

"klaf" <simon76@ofir.dk> skrev
> Hej
> Hvordan viser man hvor mange poster der er i database?
> Jeg går ud fra det er en sql sætning, men hvordan skal den lyde?

jeg bruger denne kode til at tælle antal brugere, måske du kan bruge dette
til noget:
<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/cgi-bin/community.mdb")

Set rs = Server.Createobject("ADODB.Recordset")
Set rs = Conn.Execute("SELECT count(*) AS Medlemmer FROM Brugere")
Response.Write rs("Medlemmer")
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
--
Nano**
//

Fra : Michael Barrett

Dato : 01-10-02 06:05

"klaf" <simon76@ofir.dk> wrote in message news:an9um6$ad0$1@sunsite.dk...
> Hej
> Hvordan viser man hvor mange poster der er i database?
> Jeg går ud fra det er en sql sætning, men hvordan skal den lyde?

Jeg går for det første ud fra, at det er antallet af poster i en tabel du
vil tælle?! Hvis det er tilfældet, og der er defineret en primærnøgle i
tabellen kan du gøre som følger:

SELECT Count([primærnøgle])
FROM [tabelnavn]

---
Michael Barrett

Fra : klaf

Dato : 01-10-02 09:08

Mange tak for svarene begge to. Det fungerer perfekt!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-10-02 09:24

Michael Barrett wrote :

> [...]
> du vil tælle?! Hvis det er tilfældet, og der er defineret en
> primærnøgle i tabellen kan du gøre som følger:

det behøver ikke at være den primære nøgle der testes på. Det kan være
på ethvert felt i tabellen. Alternativt kan det gøres med *-angivelsen
af felterne, men jeg er usikker på, om det medfører (mærkbar)
performancenedgang.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk