Hive link ud af en webside
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 30-09-02 15:26

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at hente links ud af en webside.

Jeg vil gerne kunne hente en side, der f.eks. indeholder

og så få mitlink og mitlink2 i et array. Jeg tror jeg skal bruge ereg eller
preg_match_all, men jeg kan ikke lige gennemskue de regulære udtryk der skal
til!

Mvh.

Mikkel

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 30-09-02 15:44

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at hente links ud af en webside.

fopen() hiver hele siden ned til dig,

> [...]
eller
> preg_match_all, men jeg kan ikke lige gennemskue de regulære udtryk der

du render den så igennem linie for linie og bruger dit regulære udtryk til
at søge efter dine links.

Nu skal du vel ikke til at lave et spam script, der pøller en gæstebog
igennem og henter e-mail adresser?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 30-09-02 15:53

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:aqZl9.59413$Qk5.2267539@news010.worldonline.dk...

> "Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev

> fopen() hiver hele siden ned til dig,

Jeps.. Har jeg styr på.

> eller
> skal
>
> du render den så igennem linie for linie og bruger dit regulære udtryk til
> at søge efter dine links.

Ja, det var nu det regulære udtryk jeg gerne ville have hjælp til.

> Nu skal du vel ikke til at lave et spam script, der pøller en gæstebog
> igennem og henter e-mail adresser?

Nej, det var absolut ikke meningen. Får selv spammail nok.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-09-02 16:35

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:
> du render den så igennem linie for linie og bruger dit regulære
> udtryk til at søge efter dine links.

Links kan godt brydes over flere linjer, så hele siden skal søges
igennem, og så skal \s bruges i udtrykket.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-09-02 17:46

Mikkel Andreasen skrev:

> [...]
> preg_match_all, men jeg kan ikke lige gennemskue de regulære udtryk der skal

Her er en, jeg engang brugte til at lave en søgemaskineindekser. Jeg vil
ikke påstå, den tager højde for samtlige situationer, men den er ret
brugbar:

preg_match_all("/<(a|area|frame|iframe|object)
..*(data|href|src)=('|\")(.+)\\3/Ui", $indhold, $resultat);

Pas på med object - den kan godt indeholde sider (derfor er den taget
med), men vil som regel indeholde binær data som f.eks. billeder eller lyd.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-09-02 17:49

Jonas Koch Bentzen skrev:

> preg_match_all("/<(a|area|frame|iframe|object)
> .*(data|href|src)=('|\")(.+)\\3/Ui", $indhold, $resultat);

De resulterende links kan man så løbe igennem på følgede måde:

foreach ($resultat[4] as $vaerdi) {
   // gør noget
}