Aopen kabinet med 180W PSU??
Fra : Kristian

Dato : 30-09-02 13:18

Hi

Jeg har planer om at bygge en pc, som jeg vil ha' stående inde i stuen og
derfor skal den ikke fylde alt for meget og heller ikke larme for meget. Jeg
har tænkt på at bygge systemet op af følgende dele:

Aopen H340A Kabinet (m. 180W PSU)
Intel Celeron 1700MHz Willamette In-A-Box
ECS P4VMM2 microATX Bundkort
DiamondMax Plus 8 30GB Fluid Harddisk
256MB Spectek SDRAM PC133

Jeg ku' godt tænke mig at få nogle komentare til konfigurationen, især med
hensyn til Aopen kabinettet.

På forhånd tak
Kristian

Fra : Leony

Dato : 01-10-02 08:21

"Kristian" <buggy@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har planer om at bygge en pc, som jeg vil ha' stående inde i stuen og

Hvad skal den bruges til?

> derfor skal den ikke fylde alt for meget og heller ikke larme for meget.

Så ville jeg vælge en cpu der kunne køre med passiv køling.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kristian

Dato : 01-10-02 10:06

> [...]
>
> Hvad skal den bruges til?

> Så ville jeg vælge en cpu der kunne køre med passiv køling.

PC'en skal hovedsagelig bruges som mp3-afspiller.

Siden jeg skrev mit indlæg, har jeg fundet ud af at man kan få en F@mily
NetPC til 2.000 kr. som indeholder alt det som jeg har brug for og som efter
sigende sku' være meget støjsvag, så jeg tror at jeg vil købe sådan én i
stedet for selv at bøvle med at samle en maskine.

MVH
Kristian

Fra : Leony

Dato : 01-10-02 11:00

"Kristian" <buggy@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PC'en skal hovedsagelig bruges som mp3-afspiller.

Netop derfor spurgte jeg hvad den skulle bruges til.
Ingen grund til at købe 1,7 GHz processor bare til at afspille mp3.
Det inbyggede grafikkort på det mobo du havde fundet, var sikkert også af
tvivlsom karakter.

> [...]
> sigende sku' være meget støjsvag, så jeg tror at jeg vil købe sådan én i
> stedet for selv at bøvle med at samle en maskine.

Sikkert et godt valg.
Held og lykke. Der har været skrevet om den et par gange i gruppen, hvis du
vil læse andres erfaringer.