Børste til rottweilere
Fra : KT

Dato : 30-09-02 12:10

Hejsa.

Er der nogle rotte-folk her, der har fundet en god børste til rottweilernes
pels?
Nu hvor vi går ind i fældesæsonen igen, kunne jeg godt tænke mig en effektiv
børste, så jeg måske kan "nøjes" med at støvsuge hver anden dag
Alle dem, jeg har prøvet, har enten været for "tætte", så de slet ikke
trænger ned i hårlaget, eller for "brede" så de overhovedet ikke får fat.
Jeg har overvejet, om sådan en "gummihandske-børste" (ligner dem, man bruger
til heste) kunne være noget, men jeg gider altså ikke købe flere børster,
før jeg ved, om de virker!
Håber på mange gode tips & idèer

Mvh. Line

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-02 12:12

"KT" <nasse@jubiimail.dk> writes:

> [...]
> til heste) kunne være noget, men jeg gider altså ikke købe flere børster,

Når Alfred fælder plejer vi at tage lidt olie på hænderne og så ellers
give ham en seriøs gnubbetur. Hunden elsker det og alle de løse hår
hænger fast på de fedtede hænder. De tkan anbefales at gøre det
udendørs! :)

Ellers har Alta en hundebørste til 10 kroner i denne uge, om den
virker aner jeg ikke. Alfred er ude langt det meste af tiden, så han
fælder ikke indendørs, derfor er det mest for hyggens skyld at han
bliver gnubbet.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : x Vuf x

Dato : 30-09-02 22:43

30 Sep 2002 13:12:11 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>virker aner jeg ikke. Alfred er ude langt det meste af tiden, så han
>fælder ikke indendørs, derfor er det mest for hyggens skyld at han

Den der handske med små gummidutter er helt fin.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 13:48

Jeg købte sådan en karte man bruger til langhårede katte og hunde - og den
fungerer fortrinligt også til Max i fældeperioden især på ryggen og rumpen
hvor underpelsen er tykkest og han fælder mest. Og han synes ikke den er
ubehagelig. Prøv evt. at låne en hos nogen.

:Pia

Fra : KT

Dato : 30-09-02 15:22

Hejsa.

Er Max en rottweiler (eller har rottweiler-pels?)? Fordi så lyder det da som
noget, vi kan bruge
Er det sådan en m. meget tynde metaltænder? Karten, altså, ikke hunden!!
Fordi så tror jeg faktisk at mine forældre har en gammel en
liggende....gad vide, hvorfor jeg ikke har prøvet den?
Tak for hjælpen!

Mvh. Line

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 16:59

Max er en Labweiler - har meget lignende pels som sin mor Rotten. Tyk
underuld og grov blank dækpels.

http://fantopia.com/fantozoo/images/speedymax.jpg

Karten er en rektangel med træskaft. På rektanglen sidder mange små tynde
let bøjede "metalnåle". Den er derfor ikke så god at bruge på maven, hvor
pelsen er tyndere, men fin til nakke, ryg og bagben hvor der fældes mest.

:Pia

Fra : KT

Dato : 30-09-02 21:19

Hejsa.

Jeps, det er lige præcis sådan en sag, jeg har set hos mine forældre; nu må
jeg bare håbe, de ikke har smidt den ud, men med mit kendskab til min
mor.......så ligger den helt sikkert et sted i kælderen! Det skal nemlig
være noget, der kan tage hårene i de "tætte" områder i nakke/halsregionen,
på ryggen og ved halen. Under maven har han heller ikke så meget hår, så der
er det vist ikke nødvendigt med børste. Glæder mig usigeligt til at kunne
kontrolere mængden af hundehår på tæppet og på tøjet og i maden og i
møblerne og...........
Lækker labweiler i øvrigt Mødte for nylig et par, der havde en
doberweiler - hvis det havde været en hanhund, skulle det selvfølgelig have
været en rottman!!

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 21:25

"KT" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message

> Lækker labweiler i øvrigt Mødte for nylig et par, der havde en
> doberweiler - hvis det havde været en hanhund, skulle det selvfølgelig
have
> været en rottman!!

Heh - jeg har også en Schæffador...

:Pia

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-02 21:24

> [...]

> jeg bare håbe, de ikke har smidt den ud, men med mit kendskab til min
> mor.......så ligger den helt sikkert et sted i kælderen!

Det lyder altså som den der er på tilbud i Alta til 10 kroner, den kan
ses på http://www.altadiscount.dk/ under "ugens indkøb" på side 3. Der
er også tyggeting og den slags.

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 21:46

Der er en hel del flere, mindre og meget tætte tænder på min, men samme
princip.

:Pia

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 01-10-02 15:03

> "KT" <nasse@jubiimail.dk> writes:
>
> Det lyder altså som den der er på tilbud i Alta til 10 kroner, den kan
> [...]

I den forbindelse må jeg lige advare mod "flexi"linen de har på tilbud.
Ligner meget den type Netto ofte har på tilbud.... Var en del snak om den
for noget tid siden.... Kvaliteten modsvarer vist prisen meget godt - de
holder simpelthen ikke.

-Trine