USB problem med LiteOn CDRW, hvad kan det ~
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-02 09:46

Hej

Jeg har købt en LiteOn WriteOn CD-brænder (LXR-24101A) til USB-porten.
Når jeg starter Windows med brænderen i usb-porten finder Windows ny
hardware, men den kan ikke finde driveren, selvom driveren skal være en
standard Windows driver. Brænderen er formentlig mest tiltænkt USB2 porte,
men jeg har kun en USB1 port, som ifølge vejledningen kun skulle gøre at
brænderens hastighed nedsættes.

Jeg har læst mig til at usb kablet kan være et problem. Kan det være at det
medfølgende usb kabel er et USB2 kabel som ikke kan anvendes sammen med USB1
?

Ta´ lige og hjælp mig, ok?

Fra : Leony

Dato : 01-10-02 08:57

"Lasse" <NoDirectMailPlease> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når jeg starter Windows med brænderen i usb-porten finder Windows ny
> hardware, men den kan ikke finde driveren, selvom driveren skal være en

Gælder det for alle Windows versioner eller kun ME/2000/XP.
Og i så fald hvad bruger du?
Følger der nogle drivere med på cd?
Har du læst manualen?
Har du spurgt forhandleren (det kunne være det var et kendt problem)?

> Jeg har læst mig til at usb kablet kan være et problem. Kan det være at
det
> medfølgende usb kabel er et USB2 kabel som ikke kan anvendes sammen med
USB1

Måske det skulle vist være bagudkompatibelt efter hvad jeg har forstået (og
har læst på hjemmesiden).
Hvorfor køber du ikke et USB2 pcikort til 300 kr, så kan du udnytte din
brænder optimalt.

Du kan evt prøve i cd-rom-gruppen her bliver der snakket cd drev, måske der
er en med samme model drev der.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/