MS Windows
briani 27239
Begyndt at bruge 100 procent cpu ydeles næ~
Fra : jan

Dato : 30-09-02 00:00

Hejsa.

Min Computer der kører win 2000, er pludselig begyndt at bruge 100 procent
cpu usage , selv når den bare står hen og ikke bliver brugt. I windows task
Manager under Performance dannes der under Cpu usage history en fin fin
kurve, der hele tiden går op til hunrede procent , bliver der lidt, og går
så ned på nul igen, for atter at stige til hundrede procent osv.....

Den process der bruger alt cpu kraften er en der hedder Winkyed.exe

Er der nogle der ved hvad den er til, og hvordan man evt kan afhjælpe
problemet.

Mem usage ligger i en fin ret linie, ingen problemer der....

Håber der er nogle der har et svar.

På forhånd tak til alle...

Hygge

Fra : jan

Dato : 30-09-02 00:03

Der skal lige nævnes at når det ikke er Winkyed der står for 99 procent cpu
usage så står System idle process på 99 procent...

Hygge Igen

Fra : Hans

Dato : 30-09-02 00:19

> Der skal lige nævnes at når det ikke er Winkyed der står for 99 procent
cpu
> usage så står System idle process på 99 procent...

Hvad siger din virusscanner?

Det ser ud som den allestedsnærværende Klez virus.

--
mvh, Hans

Fra : jan

Dato : 30-09-02 01:31

Fandt dr var masser af virus en der hed w32/elkernel.c og en der hed w3.klez
Jeg brugte panda antivirus, men det var adskillige steder hvor den ikke
kunne dræbe virussen, og den kunne aldrig desinficere nogle af klez
virusserne, nogle der har et forslag til et godt anti virus program ??

Fra : Digit

Dato : 30-09-02 01:24

«jan» kunne simpelthen ikke lade vær':

> [...]
| kunne dræbe virussen, og den kunne aldrig desinficere nogle af klez
| virusserne, nogle der har et forslag til et godt anti virus program ??

F-Prot virker glimrende og commandversionen er freeware til private.
<www.f-prot.com> (husk updaterede signaturfiler). Og så fylder det ikke
meget i forhold til alt det andet skrammel.

--
/Digit

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 01:43

jan skrev:

> Der skal lige nævnes at når det ikke er Winkyed der står for 99
> procent cpu usage så står System idle process på 99 procent...

System Idle Process er frie CPU-ressourcer.
Hvis System Idle Process står til 99 % så bliver der pt. brugt 1 %
af processorens ressourcer og 99 % er fri, så det er ikke så ringe
endda.

At Winkyed.exe bruger 99 % er derimod noget skidt.

Madsen.