MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gøre en fil større??
Fra : Prestij

Dato : 29-09-02 22:27

hvordan kan man gøre fx en 10MB fil større lad os sige 10GB??

På forhånd tak

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-09-02 23:08

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan kan man gøre fx en 10MB fil større lad os sige 10GB??

Åbner den i notepad og indtaster en fandens masse bogstaver

hvad skulle formålet være ?

Hvis jeg af en eller anden grund hade brug for en 10gb
fil ville jeg kigge nærmere på COPY i CMD(dos)

så vidt jeg husker kan man lave noget der liger
COPY fil1.iso+fil2.avi+fil3.osv sumfil

Jan Rasmussen

Fra : Jan Jeppesen

Dato : 03-10-02 20:20

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-10-02 16:40

Der findes også et lidt mere "legitimt" brug.
Nemlig til benchmarks hvor man f.eks. måler hvor lang tid det tager at
overføre en 10MB fil fra RAM til HD eller HD til HD.
Det er simpelt at programmere en utility der laver en fil af variabel
længde der bare består af 0'er.
Selv jeg kunne gøre det hvis jeg gad.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 23:27

Jens Peter Karlsen wrote in <7scrpuctugt31v54l2b4p8tu6hb14ik1dq@4ax.com>:
> Det er simpelt at programmere en utility der laver en fil af variabel
> længde der bare består af 0'er.

Den hurtigste metode jeg kender er, at åbne en fil i "writable mode" (og
derved måske skabe en fil), og så "seeke" til den størrelse du vil have, og
så lukke filen igen.
På den måde har jeg lavet filer med størrelser på flere gigabytes, på så
kort tid, at jeg første gang troede der var sket en fejl. :)

Med den metode kan man benytte sig at filsystemets metoder til at håndtere
store mængder null-bytes. Det håndterer ext2 ganske glimrende (blokke der
kun består af null-bytes bliver ikke gemt, og fylder dermed ikke noget), og
på et komprimeret filsystem i Windows fungerer det faktisk også ganske OK,
hvis man bare følger denne metode, i stedet for at genere en masse
null-bytes, og så gemme dem.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 23:29

Niels Andersen wrote in <NCon9.69736$Qk5.3078629@news010.worldonline.dk>:

> [...]
> og på et komprimeret filsystem i Windows fungerer det faktisk også ganske
> OK, hvis man bare følger denne metode, i stedet for at genere en masse

Hov, havde lige glemt, at jeg ikke var i unix-gruppen længere. :)

Jeg mener atjeg havde problemer med dette i et ukomprimeret filsystem. Det
gik dog ganske glimrende på et komprimeret filsystem, jeg tror vist jeg
legede med en komprimeret mappe under Windows 2000.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)