Problem med AMD Athlon XP 2200+ CPU
Fra : sp

Dato : 29-09-02 20:20

Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg har netop
købt en maskine maskine bestående af et A7V333 motherboard og en AMD
Athlon XP 2200+ CPU. Mit problem består af at maskinen kører 1350mhz
helt fint men hvis jeg skifter til 1800mhz i BIOSen, så fryser maskinen
efter 5-10 sekunder.

Jeg har prøvet alt det jeg kan finde på i forsøg på at løse problemet,
og intet af det har hjulpet. Jeg har opgraderet BIOSen til 1013. Jeg har
checket at system clocken bliver sat til 133 og at multiplier er sat til
13.5 når jeg skifter til 1800mhz. CPUen holder sig på 50grader ved
1350mhz og ser ikke ud til at have nogle problemer med varme og min
Silent Viking køler skulle efter sigende kunne køle CPUen ved 1800mhz
også. Desuden har jeg en 400W strømforsyning som også burde være nok.
Bundkortet er i øvrigt sat til Jumper Free mode, og jeg har ikke rørt
ved nogle jumpers overhovedet.

Jeg ville sætte meget stor pris på hvis nogen kunne hjælpe da jeg er
meget tæt på at give op.

/Søren

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-09-02 20:31

"sp" <news@foonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Athlon XP 2200+ CPU. Mit problem består af at maskinen kører 1350mhz
> helt fint men hvis jeg skifter til 1800mhz i BIOSen, så fryser maskinen

Ram ?

prøv at sætte den til 1:1 så rammen
køre 266mhz og ikke 333mhz(4:5)

om ikke andet så for at teste den, hvis du køre
med 333mhz RAM

Jan Rasmussen
A7V333,XP1800+,333mhz Ram

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-09-02 20:32

Lyder lidt som det problem jeg havde!
Jeg fik bytte mit bundkort og først da kom det til at køre problemfrit.

Men - du skriver 50 grader - hvordan har du målt det ?

Min bios siger 50 grader og Asus probe siger 41 grader. Noget af en forskel
og mit tidligere A7V333raid board frøs ved ca 62-63 grader.

Så hvis dine 50 grader er målt med Probe eller andet sw kan du have en
fejlmåling på 9-10 grader som du ikke ved af.

Så jeg kan se 3 muligheder:
Mobo dårligt, temperatur for høj eller omdrejninger for få.

Prøv om du kan låne en anden blæser med flere omdrejninger, mere støj og
lavere temperatur.

Jeg bruger en Taisol køler med 8 cm blæser. www.dhd.dk/computer/taisol.htm

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk