fejl i kernel32.dll Hvorfor?
Fra : Palle Skarby

Dato : 29-09-02 18:56

Ovenståenden fejl oplever jeg når pc´en har kørt et stykke tid ½ time til -
hvorefter jeg lukker det aktive program(medieplayer) og genåbner det...så
køre den igen en ½ time...hvorefter fejlen kommer igen.

Desuden har jeg oplevet pludselig slukning og genstart!

Da jeg troede det var bundkortet har jeg skifte til et tilsvarende. ingen
ændring. Desuden har jeg haft 3 forskellige operativ systemer installeret.
ingen ændring.

Jeg ser to muligheder tilbage strømforsyning eller processor.

Specs:
OS : Win ME
PI 350 mhz
6 gb harddisk
96 mb SD ram

(det er en original gl 300 ibm maskine)

--
Palle, København NV

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-09-02 19:30

Palle Skarby wrote:

> Jeg ser to muligheder tilbage strømforsyning eller processor.

Min første tanke er, at køleren er stoppet til med støv og lign.
Dårlig køling -> varm processor -> fejl dukker op et stykke tid efter start.
Det kunne, som du selv nævner, være PSU'en som er ved at gå død, og
derfor giver lidt for lav spænding - det kan godt give sådan en fejl,
men det er knap så sandsynligt.

Fra : Henrik

Dato : 29-09-02 19:31

Det første jeg ville tjekke er om rammene er i orden.

Henrik

Husk at fjerne de 4 k efter @ ved svar til mig

Fra : Lars Pedersen

Dato : 29-09-02 20:07

Har du tjekket din cpu-temperatur? En defekt eller ekstrem beskidt køler kan
være årsagen.
Jeg kan ikke huske, om der skal kølepaster til PII-kølere, men det er i
hvert fald et sted man kan hente lidt celsius, hvis det helt brænder på.
Du har vel ikke overclocket - vel?

- Lars

Fra : Lars Pedersen

Dato : 29-09-02 20:08

Ups, der var sådan set et meget dækkende svar.....

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-09-02 21:39

det kan også skyldes en "Damaged swap file", slet swap filen fra dos,
windows lave automatisk en ny uden problemer ved næste opstart

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/windows/topics/error
msg/kbkern.asp