Re-formattering af emails (til brug for em~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 29-09-02 16:00

Hej!

Jeg har nu endelig fået et Siemens MC35T GSM/GPRS modem på en linux
maskine. Planen er, at det skal være muligt at bruge dette modem til
at sende SMS - via email .
Til formålet har jeg (indtil videre) smidt gsmlib
(http://www.pxh.de/fs/gsmlib/index.html) på. I pakken ligger en
sms-modtage daemon, som også har muligheden for at skyde SMS'er
afsted... Men jeg har behov for noget script til at reformattere
emails - er der nogen her, der kan være behjælpelig ?? Jeg kan lige i
korte træk fortælle hvordan funktionaliteten bør være (om det så er
lavet i perl, via bash med gawk el.lign. er egentlig ligemeget).

Til at sende SMS'er - jeg bruger qmail/vpopmail, så mail's vil f.eks.
se sådan her ud (number indikerer GSM telefon-nummeret):

[quote on]
From: "Brian Ipsen" <bipsen@domain.dk>
To: number@sms.domain.dk
Subject: testing
Date: Sun, 29 Sep 2002 14:49:22 GMT

En test besked

[quote off]

Det er så meningen, at faktisk alt header-info skal strippes - men
sender og subject skal anvendes i outputtet (som må anvende ASCII og
Latin-1 karakterer):

[quote on]
number
From: "Brian Ipsen" <bipsen@domain.dk>
Subj: testing

En test besked
[quote off]
Den maksimale størrelse (incl. CR/LF) af denne fil (excl. nummeret) er
160 karakterer....

Eller er det nemmere at satse på sms-tools (har ikke prøvet den endnu)
?

Mvh.

/Brian