Et spørgsmål I _aldrig_ har hørt før...
Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-02 15:24

Hvilken udbyder og hvilket abonnement skal man vælge hvis man vil have ADSL?
Jeg har to venner der har bedt mig undersøge markedet. Den ene skal ikke
bruge nettet specielt intensivt, men vil bare gerne have ADSL. En lille
linie er sikkert nok til hende. Den anden har tænkt sig at bruge nettet
noget mere, og overvejer om han ikke skal have 512Kb/s eller 1024Kb/s.
Hvad skal de vælge? Hvorfor reklamerer Telia med at de har 2 Mb/s til 99
kroner om måneden? Det har de da vel ikke?

/David

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-02 15:43

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

Subject passer da vist ikke helt

> Hvilken udbyder og hvilket abonnement skal man vælge hvis man vil have
ADSL?

Ja, der er jo mange at vælge imellem.. Men de er nu heller ikke ens

> Jeg har to venner der har bedt mig undersøge markedet.

Har du prøvet at kigge lidt på de forskellige udbyders hjemmesider?

TDC BB
- tele.dk
TDC NE
- opasia.dk
TDC BT
- boomtown.net
TDC Pro@
- zillion.dk

Cybercity,
- Cybercity.dk

Tiscali
- tiscali.dk

Tele2
- tele2adsl.dk

Telia
- Telia.dk

> Den ene skal ikke
> bruge nettet specielt intensivt, men vil bare gerne have ADSL.

Så lyder det somom, den kun skal bruges til at chatte, sende email og browse
lidt rundt på nettet?

Så er Telia´s tilbud, faktisk meget godt. Men det er de jo i de fleste
tilfælle.. Men der er ikke inkluderet nogle email, news eller andre services

> [...]

> Hvad skal de vælge? Hvorfor reklamerer Telia med at de har 2 Mb/s til 99
> kroner om måneden? Det har de da vel ikke?

Telia levere op til 2 Mbit, fra 150 kroner. Linien leveres så hurtigt som
muligt. Men man bliver faktureret efter forbrug. Derfor er det godt, hvis
ikke bruger det så meget.. til fx Email osv..
Men det er også billigst, hvis man bruger det rigtigt meget, da der er
maximums pris på 650 kroner

Hvis personerne ikke vil have telefon abonnement inkludert, skal man vælge
Cybercity eller Tiscali. Hvis adsl skal bruges på flere pc´ere. Skal man
også tænke over hvilket produkt man skal vælge..

Jeg kan ikke sige hvilket abonnement man skal vælge. Det må være afgørende
hvad man skal bruge det til, og vælge derefter

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-09-02 15:46

In article <3d971179$0$32561$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Så er Telia´s tilbud, faktisk meget godt. Men det er de jo i de fleste
> tilfælle.. Men der er ikke inkluderet nogle email, news eller andre services

Der er e-mail med, som en webmail-løsning på comhjem.dk - og der er også
åbnet for adgang til news.telia.dk igen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Love America -- or give it back.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-02 16:21

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Der er e-mail med, som en webmail-løsning på comhjem.dk - og der er også
> åbnet for adgang til news.telia.dk igen.

Okay, hvad af grunden til at I alligevel har åbnet for adgang til news?

En webbaseret email, er lige med ikke nogen email... Du kan altså få en
webbaseret email på næsten samtlige størrer sites... Så det holder ikke som
argument for email

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-09-02 07:40

In article <3d971a53$0$32538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Okay, hvad af grunden til at I alligevel har åbnet for adgang til news?

Kan vi ikke blive enige om at droppe "I"? - jeg er her udelukkende som
privatperson.
Og jeg vil tro at det var for at få produktet på højde med de andre
udbud på nettet.

> En webbaseret email, er lige med ikke nogen email... Du kan altså få en
> webbaseret email på næsten samtlige størrer sites... Så det holder ikke som
> argument for email

Jeg kan også få en pop3-konto hos Tiscali selvom jeg ikke ringer op til
dem, er en pop3-konto så heller ikke godt nok?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Let's call it an accidental feature.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-02 15:55

> Kan vi ikke blive enige om at droppe "I"? - jeg er her udelukkende som
> privatperson.

Jeg kan da prøve

> Og jeg vil tro at det var for at få produktet på højde med de andre
> udbud på nettet.

Okay

> Jeg kan også få en pop3-konto hos Tiscali selvom jeg ikke ringer op til
> dem, er en pop3-konto så heller ikke godt nok?

Nej, man skal også bruge en SMTP adgang.... Jeg bruger fx kun SMTP kontoen
igennem TDC... De ordre alt afsendelse,, men jeg kan modtage fra de andre
kontoer...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-10-02 00:56

On Sun, 29 Sep 2002 14:46:05 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Der er e-mail med, som en webmail-løsning på comhjem.dk - og der er også
>åbnet for adgang til news.telia.dk igen.

Også binære grupper?

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-10-02 01:57

In article <jvuupucjd9fv5c6hs2qqb5t4tf0un91mph@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> Også binære grupper?

Ja, der er åbnet for alle grupper på serveren.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-09-02 15:45

In article <an72dl$b9g$1@news.net.uni-c.dk>, David Rasmussen wrote:

> Hvorfor reklamerer Telia med at de har 2 Mb/s til 99 kroner om
> måneden? Det har de da vel ikke?

Telia Bredbånd@Home koster fra 150 kr/md, ved et forbrug på op til 50MB,
derefter betaler man for yderligere forbrug. Du kan se mere om dette på
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Forbrug+-bredb%e5nd&CID=-27469

Derudover skal man, for at få Telia Bredbånd@Home også have Telia
Fastnet telefoni. Dette koster 99kr/md i abonnement.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You are lost in the Swamps of Despair.