her er der lidt bevis...
Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 10:03

Telestyrelsen tvinger Tele Danmark til at sænke priserne for andre
teleudbyderes adgang til Tele Danmarks net. Ifølge afgørelsen nedsættes
priserne for de faste opkoblingsafgifter, de såkaldte samtrafikpunkter, med
hele 40 procent. Desuden sænkes priserne for oprettelse og drift af
samtrafikkapacitet med 25 procent.

Afgørelsen er et resultat af en sammenligning af priserne i Danmark og
Norge. Telestyrelsen har for første gang anvendt den nye ét-lands metode,
som blev indført i teleloven i sommer. Lovgivningen giver Telestyrelsen ret
til at kræve priserne nedsat, hvis det kan dokumenteres, at prisniveauet for
tilsvarende samtrafikydelser i blot én udenlandsk samtrafikaftale er lavere
end Tele Danmarks.

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 10:17

Tele Danmark udskyder blokering af datalinier

Presset af Konkurrencestyrelsen foretager Tele Danmark nu en kovending.
Teleselskabet udskyder implementeringen af de nye støjfiltre, der blokerer
for billig datatrafik via lejede kobberledninger.

Det har vakt så megen røre blandt konkurrenter, at Tele Danmark uden nogen
varsel overhovedet blokerer for højhastighed på nye lejede kobberledninger,
at Konkurrencestyrelsen er gået ind i sagen. Styrelsens umiddelbare
opfattelse er, der kan være tale om, at Tele Danmark misbruger sin
dominerende stilling.

En række af de teleselskaber, som baserer en stor del af deres forretning på
netop at tilbyde virksomheder og kommuner disse hurtige datalinier,
kontaktede i fredags Konkurrencestyrelsen og bad styrelsen om at vurdere
Tele Danmarks tiltag.

Drastisk ændring
Nogle af teleselskaberne blev opmærksomme på den drastiske ændring, da de
modtog en kortfattet email fra Tele Danmark torsdag eftermiddag i sidste
uge. Andre modtog slet ingen orientering fra Tele Danmark og måtte læse om
deres nye forretningsvilkår i Computerworld Online i fredags

Konkurrencestyrelsen reagerede prompte på brancheaktørernes henvendelser og
foretog en undersøgelse i løbet af fredagen. Samme dag sendte styrelsen et
brev til Tele Danmark, som er en henstilling til, at teleselskabet foreløbig
trækker sin beslutning om filtre tilbage og orienterer branchen. Det har
Tele Danmark nu gjort og selskabet har haft indledt drøftelser med
Konkurrencestyrelsen.

- Vi anser det for at kunne udgøre et misbrug af selskabets dominerende
stilling, at Tele Danmark laver et system om over night med henvisning til
sikkerhed i nettet, når det har fungeret problemfrit i flere år. Vi mener
ikke, at Tele Danmark skal indføre nogen ændringer på denne her side af
sommerferien, siger fuldmægtig på teleområdet i Konkurrencestyrelsens,
Thomas Hauerberg.

Drøfter alternativer
Konkurrencestyrelsen drøfter alternativer til filtre med Tele Danmark. I den
forbindelser afventer styrelsen en teknisk redegørelse, der skal slå fast,
om filter-indførslens tekniske argumentation holder.

Tele Danmark begrunder filtrene med, at selskabet i kraft af et nyt
EU-direktiv, ikke længere kan forlange, at udstyr der kobles på
kobberledninger, er typegodkendt efter Telestyrelsens krav. Teleselskabet
mener, at det kan resultere i støj på ledningerne og være ødelæggende for
kvaliteten og stabiliteten på nettet.

- For os at se har EU-direktivet intet med det her at gøre. I vores
drøftelser med Tele Danmark diskuterer vi, om de teknisk set kan lokalisere
støj på nettet fremfor at blokere med filtre. Vi mener umiddelbart, at
TeleDanmark blot kan kræve, at man overholder specifikationerne, siger
Thomas Hauerberg, Konkurrencestyrelsen.

Han forventer, at parterne finder frem til en løsning i løbet af et par
uger.

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 10:18

Underskrifter mod Tele Danmark

ADSL-kunder er blevet sure over, at Tele Danmark favoriserer deres egne
kunder. Derfor har de startet en underskriftsindsamling på Internet.

Kunder, der ønsker hurtige ADSL Internetforbindelser, er blevet sure over,
at de skal vente i mere end ti uger, før de får disse forbindelser, hvis de
vælger andre leverandører end Tele Danmark.

Derfor har en gruppe utilfredse ADSL-kunder startet en
underskriftsindsamling på Internet, der til sin tid skal videregives til
Telestyrelsen, med krav om, at de griber ind over for Tele Danmarks måde at
håndtere adgangen til ADSL på.

Initiativtager til underkriftsindsamlingen er Michael Lykke, der personligt
nu har ventet over seks uger på bare at få besked om, at det er muligt at få
en ADSL-forbindelse.

- Vi ønsker, at Tele Danmark overholder de regler, som Telestyrelsen har sat
op, og hvoraf det fremgår, at Tele Danmark inden fem dage skal kunne give
andre ADSL-udbydere oplysninger, om det overhovedet er muligt at etablere en
ADSL-forbindelse, siger han.
Michael Lykke kritiserer blandt andet også det forhold, at det er Tele
Danmark selv, der skal foretage undersøgelserne af, om Tele Danmark har
grebet processen forkert an.

- Efter vores opfattelser udnytter Tele Danmark situationen til deres egen
fordel, hvad der er til hinder for den frie konkurrence på området, siger
han.

I øjeblikket kan man blandt andet få ADSL fra Cybercity og World Online, men
hvor det for disse firmaer tager op til ti uger, før de kan få adgang til de
hurtigere forbindelser, er Tele Danmark i stand til at tilbyde sine kunder
ADSL-forbindelser på kun tre uger.

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 10:21

World Online klager til Telestyrelsen

Det piner Internetudbyderen World Online at have 13.000 ADSL-ordrer liggende
i skuffen. Selskabet har sendt en klage til Telestyrelsen i håb om at få sat
skub i Tele Danmark, der står for installationen.

World Online hævder i Politiken at tabe millioner af kroner på, at dets
ADSL-kunder må vente op mod ti uger på, at Tel Danmarks teknikere
installerer højhastighedsforbindelsen.
Det er baggrunden for, at World Online vælger at gå til myndighederne med en
klage over Tele Danmark. Et krisemøde med Tele Danmark tegnede nemlig endnu
mere dystre udsigter for leverancerne af ADSL. Hos Telestyrelsen er der nu
landet et brev fra den hollandske udbyder med tre kritikpunkter.

1. Leveringstid: Tele Danmark overholder ikke sin forpligtelse til at levere
rå kobber (der er nødvendig til ADSL) til konkurrenterne inden for 30 dage.
For øjeblikket varer det mellem seks og ti uger.

2. Svartid: Tele Danmark skal svare på forespørgsler om på rå kobber på en
adresse inden for 5 dage. Den deadline overskrider selskabet markant med en
svartid på fire til seks uger. Kunder hos World Online fortæller dog, at de
får at vide hos selskabets kundeservice, at det tager hele ti uger at få
svar på, om ADSL er muligt på en adresse.

3. World Online forlanger desuden at få adgang til Tele Danmarks database
over de enkelte adressers kabelstatus, så World Online selv kan give sine
kunder et svar på, om de kan få en ADSL-forbindelse eller ej, der hvor de
bor.

De tusinder ventende ADSL-kunder skal dog ikke foreløbig forvente nogen
bedringer i kraft af klagen til Telestyrelsen. Der kan gå en rum tid.

- Vi er i gang med at behandle klagen. Først skal vi have taget nøjagtig
stilling til, om spørgsmålene overhovedet hører under vores justistsområde.
Det kan også være en sag for Konkurrencestyrelsen. Og det kan også vise sig
at skulle løses privatretligt mellem parterne, siger fuldmægtig i
Telestyrelsen, Kenneth Jarnit.

Ressourceplanlægning
Teleanalytiker Torben Rune i firmaet Netplan mener ikke, Tele Danmark har
særligt gode muligheder for at reagere hurtigere på efterspørgslen.
- Det er jo i virkeligheden et spørgsmål om ressourceplanlægning. Og det er
et af de steder, hvor man som teleselskab skal passe på ikke at sætte
tingene over styr. Men til den pris World Online og de andre operatører
betaler, er det tungt for Tele Danmark at opretholde et beredskab, der kan
reagere på en så stor storm af kunder, siger Torben Rune.

Tele Danmarks konkurrenter betaler 760 kroner årligt til Tele Danmark for
hver kundes kobberforbindelse.
Torben Rune mener, at de ADSL-ivrige kunder bør vælge at se sådan her på
ventetiden.
- Det er en stor glæde, at vi får de her højhastighedsforbindelse på
Internet-markedet i Danmark. Fem uger er ganske godt tal, hvis vi
sammenligner med leveringstider andre steder. Det er selvfølgelig
irriterende at skulle vente, men hellere det og så få nogle sikre
installationer, der ikke er fejlbehæftede på grund af hastværk og en
tjeneste, der ikke virker, siger Torben Rune.

En af de utålmodige kunder, Michael Lykke, startede den 7. juli en
underskriftsindsamling mod det, han kalder Tele Danmarks sylten af
ADSL-oprettelserne. Siden da har 4422 mennesker tilkendegivet, at de også er
trætte af at vente.

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 10:59

Fra earthlink:

EarthLink
No set-up fee - save $25!
$19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet
EarthLink 800:
EarthLink 800 provides toll-free 800 access to the Internet from ANYWHERE in
the continental United States.
No set-up fee - save $25!
$24.95 per month for five free hours; $4.95 for each additional hour. Other
services charge $10 per hour for toll-free access!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-12-00 14:41

On 30 dec 2000 Jesper K. B. uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <92kbku$vdl$1@news.cybercity.dk>:

>Fra earthlink:
>
>EarthLink
>No set-up fee - save $25!
>$19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet

Kan man få det alle steder eller er det kun der hvor Earthlink har et
opkaldspunkt lokalt? Desuden er lokjale telefonsamtaler en del af
abonnementet i USA, så der er det noget nemmere at tjene penge på at udbyde
flatrate internet.

> [...]
>$24.95 per month for five free hours; $4.95 for each additional hour.
>Other services charge $10 per hour for toll-free access!

Flatrate? Man skal betale 5$ per time man er på

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Save Barry!

Fra : Morten Boysen

Dato : 30-12-00 15:10

"Jesper K. B." <cfp11576@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
hour. Other
> services charge $10 per hour for toll-free access!

Godt så. Der er dog flere problemer. Det produkt, du henviser til, er
ikke flatrate. vi kan da godt sammenligne det med f.eks. CC's 2-timers
abbonement på vidst nok 200 kr/måned. Der er det her umiddelbart
billigere, men der står ikke noget om andre sevices, såsom mail, news
eller hjemmesideplads.

Derudover er der en vigtig information der mangler. Det kan godt være
at poduktet i absolutte tal er billigere end tilsvarende danske, men
for at give et fuldstændigt billede, skal de demografiske forhold
tages i betragtning. Er købekraften per indbygger generelt lavere i
USA? Hvordan er fordelinegn i købekraft mellem rige og fattige? Så
længe disse, og andre, spørgsmål ikke er besvaret, så kan ovenstående
poduktbeskrivelse ikke bruges til at bevise det du gerne vil, nemlig
at der i USA generelt er billigere, hurtigere og lettere tilgængeligt
internet for ALLE borgere.

--
Morten Boysen

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 17:50

> ANYWHERE in
> hour. Other
>
> Godt så. Der er dog flere problemer. Det produkt, du henviser til, er
> ikke flatrate.

Det er et flatrate abonnement, det der med 800 er hvis du også vil ringe til
lave priser. Så kan du bestille samtale tid hvor det er billigt. Det er der
hvor der står 24.95 for 5 timer og 4.95 for extra timer...

vi kan da godt sammenligne det med f.eks. CC's 2-timers
> abbonement på vidst nok 200 kr/måned.

Du skal sammenligne med citys flatrate til 495 kr. i måneden.

Der er det her umiddelbart
> billigere, men der står ikke noget om andre sevices, såsom mail, news
> eller hjemmesideplads.

Det er nu heller ikke noget jeg normalt bruger specielt meget. Så jeg
kiggede ikke specielt efter det.

Kig på deres hjemmeside....

www.earthlink.com

> [...]
> for at give et fuldstændigt billede, skal de demografiske forhold
> tages i betragtning. Er købekraften per indbygger generelt lavere i

Jeg ved ikke med købekraft. Den er nok lidt større og gnp er lidt højere...

Hvordan er fordelinegn i købekraft mellem rige og fattige?

Der er større forskel i usa man rigtigt rige og rigtigt mange fattige. Men
middelklassen vokser meget for tiden.

> [...]
> poduktbeskrivelse ikke bruges til at bevise det du gerne vil, nemlig
> at der i USA generelt er billigere, hurtigere og lettere tilgængeligt

Det gør det jo. Tilbuddet er der jo for alle....

Kig i min næste post....

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 18:57

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 18:57

$19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet

nuff said....

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-00 19:17

"Jesper K. B." skriver:

> $19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet
>
> nuff said....

Og hvad bevis er der i det? Ikke et ord om hvor det er eller hvem det er
hos. Hvor hurtigt det er eller andet.....

/Kim
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet."

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-00 19:35

> $19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet
>
> nuff said....

øhh ja at du ikke skal betale mere end de 19.95usd for adgang til
internettet.. dvs ligesom et opasia abbo giver dig adgang til internettet..
men ikke telefontid..

Fik du den?

/F

Fra : Charlie Toor

Dato : 30-12-00 19:45

:: $19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet

$4.95 per month for UNRESTRICTED, UNCENSORED access to the Internet

:: nuff said....

word to your mutha...

Fra : Morten Boysen

Dato : 31-12-00 14:58

> Jeg ved ikke med købekraft. Den er nok lidt større og gnp er lidt
højere...

Uden at have kigget efter, så skal du nok ikke sætte dine penge på
det.

> Hvordan er fordelinegn i købekraft mellem rige og fattige?
>
> Der er større forskel i usa man rigtigt rige og rigtigt mange
fattige. Men
> middelklassen vokser meget for tiden.

Stadig er der utroligt mange fattige.

> Så
>
> Det gør det jo. Tilbuddet er der jo for alle....

Du har tydeligvis ikke fostået, hvorfor jeg hev de demografiske
forhold ind i billedet. Pointen er såre simpel: Selvom priserne er
absolut lavere, så kan det godt være, at en mindre procentdel i landet
har råd til det. Er dette tilfældet, så vil der generelt være FÆRRE
bugere i USA, som generelt adgang til flatrate, hvorved sine udagn er
modbevist.

Problemet er, at din opfattelse er logik er helt forskruet. Lad os
tage følgende udsagn, som er præcis det samme som du skriver, bare med
andre forhold:

Biler er billigere i Kenya, end de er i Danmark. Ergo er der flere
bilejere i Kenya end i Danmark.

Er dette udsagn sandt? Nej vel? Det er præcis samme argumentation du
bruger.

--
Morten Boysen

Fra : Jesper K. B.

Dato : 01-01-01 19:52

Det kan godt
> [...]
> har råd til det. Er dette tilfældet, så vil der generelt være FÆRRE
> bugere i USA, som generelt adgang til flatrate, hvorved sine udagn er

Det er da en fordel for alle med billigere internet....Og hvis muligheden er
der så kan både rig og fattig vælge. Den frie konkurrence derovre virker i
dette tilfælde for de fattige.

Øhm.... Jeg er lidt lost nu...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-01-01 20:04

On Mon, 1 Jan 2001 19:51:59 +0100, "Jesper K. B."

>Øhm.... Jeg er lidt lost nu...

Det er da ellers dig egen "logik" han overføre,,,

--
Det er muligt, ikke at begå nogen fejl, og aligevel tabe.
Det er ikke en svaghed, det er livet.

Mvh Ivar Madsen
news-21-09-00@nemo.dyndns.dk

Fra : Morten Boysen

Dato : 01-01-01 20:07

> [...]
muligheden er
> der så kan både rig og fattig vælge. Den frie konkurrence derovre

Selvom det er billigere, betyder det stadig ikke, at der er flere der
har råd til det i USA end i Danmark.

> Øhm.... Jeg er lidt lost nu...

Lad os pøve at usdkifte niogle ord i mit udsagn, og så vil vi få
præcis det, som du har hævdet hele tiden:

Internet er billigere i USA, end de er i Danmark. Ergo er der flere
internetbrugere i USA end i Danmark.

Denne argumentation er forkert! Du kan intet slutte ud fra, at
priserne er lavere i USA. Det er det jeg prøvede at forklare dig. Jeg
brugte bare et eksempel, hvor der var tingene var sat på psids, fordi
der er selvfølgelig ikke flere bilejere i Kenya end i Danmark.

--
Morten Boysen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-01-01 22:45

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev :

>fordi der er selvfølgelig ikke flere bilejere i Kenya end i Danmark.

Og hvormange bil-ejere er der så i Kenya ?

ved du det, eller lukker du blot luft ud

venligst

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
SE billederne da Tom hoppede i Sønderborg Havn på www.froerup.dk

Fra : Morten Boysen

Dato : 02-01-01 00:53

<jan@stevns.net> wrote in message

Danmark.

> Og hvormange bil-ejere er der så i Kenya ?
>
> ved du det, eller lukker du blot luft ud

Godt nok kan jeg ikke henvise til nogle tal, jeg har ikke engang selv
slået det op. Lad os kalde det en fingerspids fornemmelse fra min
side...

--
Morten Boysen

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 02-01-01 08:39

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Godt nok kan jeg ikke henvise til nogle tal, jeg har ikke engang selv
> slået det op. Lad os kalde det en fingerspids fornemmelse fra min

Jamen, bare rolig, det er de samme "fakta" som Jesper KB bruger :))

Lars B.

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 22:01

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-01-01 22:01

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
>
> Ja, det er jeg skam godt klar over. Man kan så spørge sig selv, om det
> er et udsagn du er i tvivl om. Derudover kan fakta sagtens graves
> frem, men ærligt talt, så gider jeg ikke, og hvis folk ikke tror på
> det, så er jeg faktisk ligeglad.
> Morten Boysen

Jamen, gider du så ikke bore lidt i det for min skyld? Find lidt Konkret
:)))

Lars B

ps. NOT!!! :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-01-01 09:53

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev :

>Godt nok kan jeg ikke henvise til nogle tal, jeg har ikke engang selv
>slået det op. Lad os kalde det en fingerspids fornemmelse fra min
>side...

Så er jeg straks mere rolig, jeg blev nemlig nysgerrig - og brugte
lidt tid på at se om man kunne finde oplysningen - ikke for kunne
dunke nogen , nok mere for at fordrive ventetiden medens limen hærder

Venligst

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 30-12-00 22:46

I indlægget <meowbot-AutoPest-81@netscum.dQ>
dateret 30 Dec, forfattede Charlie Toor:

> :: $19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet
>
> $4.95 per month for UNRESTRICTED, UNCENSORED access to the Internet

SUBSCIREB

Where is my free p1zza?

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 14:51

Fra : Rea721

Dato : 31-12-00 14:51

"Kim Ludvigsen" <ludvig@post4.tele.dk> skrev

> Jeg må indrømme, jeg forstår ikke, hvorfor I er så vilde med at
> subscribe til Jesper KBs henvisninger.

Læs igen _Ingen_ subscriber til KB's henvisninger.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-00 19:50

Rea721 wrote:

> "Kim Ludvigsen" <ludvig@post4.tele.dk> skrev

> Læs igen _Ingen_ subscriber til KB's henvisninger.

Jeg gider ikke gå tilbage i tråden, men mener da at have set to, der
svarede Jesper med et subscribe (omend stavemåden vel kan betegnes som
alternativ). Desuden prøvede jeg at fortælle Jesper KB - uden at
adressere ham direkte (spild af tid) - at de amerikanske priser typisk
er for internetadgangen alene. Og den slags kan fås gratis i Danmark.

Mvh. og ønsket om et godt nytår
Kim Ludvigsen

Fra : Rea721

Dato : 31-12-00 22:02

"Kim Ludvigsen" <ludvig@post4.tele.dk> skrev

> Jeg gider ikke gå tilbage i tråden, men mener da at have set to, der
> svarede Jesper med et subscribe

Gider ikke?? Ok jeg gider ikke bruge mere tid på dig så.

Fra : Lasse

Dato : 01-01-01 05:10

Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg gider ikke gå tilbage i tråden,

LOL!

--
Lasse

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 06-01-01 10:38

"Jesper K. B." <cfp11576@vip.cybercity.dk> wrote in message

> $19.95 per month for UNLIMITED access to the Internet

Dette er jo så hvis man kan ringe lokalt gratis.

> [...]
Other
> services charge $10 per hour for toll-free access!

Og dette er så hvis man ikke kan ringe lokalt gratis. Så ringer man til et
gratis nummer (800-serien i USA).

Så det er ikke flat rate. Det koster ca 160 kroner (plus VAT, amerikansk
moms) om måneden hvis internetudbyderen ikke har udgifter til telefoni. Det
har de danske. CyberCity kan for 400 (plus moms) levere fastpris - TDK kan
for 500 kroner om måneden for pro@ccess (mener jeg).

Derudover er en Big Mac også billigere i USA, men det er lønningerne for den
brede del af befolkningen også. Jeg er eksempelvis ret sikker på at de
danske udbydere (i hvert fald CyberCity) betaler mere i løn til kundeservice
medarbejdere, supportere, rengøringsfolk mv. end udbyderne gør i USA.

Så skal det også nævnes at en voldsom udgift til båndbredde er væsentligt
mindre i USA end hér. Det er ikke ret meget en amerikansk udbyder skal
benytte kablerne over oceanerne - dem går hovedparten af de danske udbyderes
trafik igennem. De har været dyre at trække. Og det skal kunderne betale på
den ene eller anden måde.

Og du mangler også at sammenligne kvaliteten af servicesne.

Så hvis du skal lave en sammenligning så lav den ordentligt.
Find et land i Europa. Med et lønniveau der er tilsvarende Danmark - og
sammenlign så.

Du kan også bare kigge lidt på de rapporter OECD laver. De har nemlig kigget
sig lidt omkring. Danmark er altid et af de suverent billigste lande (vi har
de sidste mange år ligget og konkurreret med Luxemburg om at være billigst
til teleydelser) - så klap lige hesten.

Peter Sjøntoft

Jeg arbejder for CyberCity, men udtaler mig hér for mig selv for egen
regning og risiko.

Fra : Sune

Dato : 06-01-01 10:50

On Sat, 6 Jan 2001 10:38:17 +0100, "Peter Sjøntoft"
<pesj@cybercity.dk> wrote:

>Så hvis du skal lave en sammenligning så lav den ordentligt.
>Find et land i Europa. Med et lønniveau der er tilsvarende Danmark - og
>sammenlign så.

Det kommer nok snart af sig selv.

Telestyrelsen er jo i fuld gang med at undersøge samtrafikpriserne.
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=9136

Der går nok ikke lang tid før samme metode vil blive anvendt til at
sammenligne internetpriser.

Mvh
Sune

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 06-01-01 10:49

"Sune" <sune@sletmig.innocent.com> wrote in message

> Der går nok ikke lang tid før samme metode vil blive anvendt til at
> sammenligne internetpriser.

Perfekt - så er der kød på. Så er der mere end et tvivlsomt eksempel fra en
amerikansk udbyder.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-01-01 15:53

On Sat, 06 Jan 2001 10:49:51 +0100, Sune wrote:

> [...]
>http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=9136
>
>Der går nok ikke lang tid før samme metode vil blive anvendt til at

Jo - for der er ikke nogen dominerende operatør på Internet hvis priser
er reguleret af telestyrelsen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 06-01-01 16:12

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Jo - for der er ikke nogen dominerende operatør på Internet hvis priser
> er reguleret af telestyrelsen.

Øv øv øv - så kommer der ikke kød på alligevel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-01 18:25

"Peter Sjøntoft" <pesj@cybercity.dk> writes:

> Øv øv øv - så kommer der ikke kød på alligevel.

Det er altid sjovt, når de folk, der jubler over monopolbruddet vil
have at staten skal regulere priserne. Sådan fungerer det bare ikke,
venner.

--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Abyss:
The RockBear. ((^)) They survive.

Fra : Morten Boysen

Dato : 30-12-00 11:55

> [...]
samtrafikpunkter, med
> hele 40 procent. Desuden sænkes priserne for oprettelse og drift af

For det første er det en gammel nyhed, for det andet har det intet med
USA at gøre, og for det tredie omhandler det prisniveauet for
TeleDanmak, og ikke for TeleDanmak Internet eller nogle andre
udbydere.

--
Morten Boysen

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 17:57

> For det første er det en gammel nyhed, for det andet har det intet med
> USA at gøre,

Rigtigt men det er da en udtalelse der vil noget.

og for det tredie omhandler det prisniveauet for
> TeleDanmak,

Ja
og ikke for TeleDanmak Internet eller nogle andre
> udbydere.

Det viser da at på et punkt er teledks priser for høje (eller var)

Fra : Morten Boysen

Dato : 31-12-00 15:01

> og ikke for TeleDanmak Internet eller nogle andre
>
> Det viser da at på et punkt er teledks priser for høje (eller var)

Det viser ikke noget om TDK Internet. Og det var da internet piser du
oprindeligt bokkede dig over, ikke?

--
Morten Boysen

Fra : Jesper K. B.

Dato : 30-12-00 17:54

Gå til den her side her er der en oversigt over amerikanske og canadiske
ispere... (3000)

Fra : Christian Erritsø

Dato : 31-12-00 00:08

> [...]
for
> tilsvarende samtrafikydelser i blot én udenlandsk samtrafikaftale er

Jeg har ikke noget imod dialog, men det her er ren bashing.....

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"