? Hvor stor PSu til Dual MP2000+
Fra : Kai Svitzer

Dato : 29-09-02 11:25

Davs
Jeg går med lidt planner om at bygge en maskine med 2x AMD MP 2000+
processoren og 1GB ram. Ud over dette kommer der nok 6-8 harddiske (måske
flere), 1 DVD-drev, 1 brander, 1-2 raid kontrollere (1 ide og 1 SCSi),
muligvis 1 SCSi backup (dat drev), 1 netværkskort, 1 graffikkort (Geforce4
??? eller ATI ???) og til sidst 4-6 kabinet kølere.

Som i sikkert kan se, kommer den til at sluge en del strøm, så jeg er
blevet lidt nervøs for om den kan nøjes med en 550Watt Enermax PSU. Eller om
jeg skal køre med to PSU´er?

Maskine kommet til at indeholde backup for et mindre netværk, samtidig med
at den bruges til stort set alt. Den eneste grund til at jeg vil køre Dual,
er at jeg var glad for min gamle Dual PIII E 600MHz. Den kørte bare videre
hvor alle andre gav op.

Svar venligst i nyhedsgruppen da jeg har lidt problemer med min E-mail

Mv. Kai Svitzer
oscarcomp@wanadoo.dk

Fra : testpersonen

Dato : 29-09-02 15:40

"Kai Svitzer" <oscarcomp@wanadoo.dk> wrote in message
> Som i sikkert kan se, kommer den til at sluge en del strøm, så jeg er
> blevet lidt nervøs for om den kan nøjes med en 550Watt Enermax PSU. Eller
om
> jeg skal køre med to PSU´er?

Et server kabinet med 2 stk redundant (eller hva faen det nu hedder) PSU'r
er nok sagen for den der maskine.. du kan med 2 PSU'r køre selvom den ene
står af.. og så udskifte den uden at skukke :)
eneste problem er at de er skide dyre.. men med det du selv skriver er penge
nok ikke noget problem :)

Testpersonen

Fra : Leony

Dato : 29-09-02 15:54

"Kai Svitzer" <oscarcomp@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Som i sikkert kan se, kommer den til at sluge en del strøm, så jeg er
> blevet lidt nervøs for om den kan nøjes med en 550Watt Enermax PSU. Eller
om
> jeg skal køre med to PSU´er?

Jeg ville vælge 2 psu'er til det enorme setup.
Om ikke andet så bare for at være på den sikre side.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Pan

Dato : 29-09-02 19:22

> [...]
> muligvis 1 SCSi backup (dat drev), 1 netværkskort, 1 graffikkort (Geforce4
> ??? eller ATI ???) og til sidst 4-6 kabinet kølere.

Hmm, lyder som et dejligt setup!

> Som i sikkert kan se, kommer den til at sluge en del strøm, så jeg er
> blevet lidt nervøs for om den kan nøjes med en 550Watt Enermax PSU. Eller
om
> jeg skal køre med to PSU´er?

En del, men ikke totalt vildt. Det der vil sluge mest er:
Processorer: 70 Watt per stk.
Grafikkort: 25-50 Watt afhænig af valg.
Harddiske: Bruger ikke ret meget, undtagen når de spinner op. Vælger du Scsi
raid, vil raid controlleren normalt spinne dem op en ad gangen. Kører du
IDE, spinner de alle op samtidig. Og det kan hurtigt tage 5-20 Watt per HD
(specielt 10k og 15k rpm scsi diske sluger meget)

Det bliver hurtigt 250-300 watt for hele setup'et i peak (under
post/opstart). Men en 400 Watt skulle nok kunne klare det.
Du skal ikke tænke så meget på Backup drevet og brænder/DVD, da de bliver
brugt mens harddiskene kører på lavt blus (watt-mæssigt)

> [...]
Dual,
> er at jeg var glad for min gamle Dual PIII E 600MHz. Den kørte bare videre

Et redundant setup med 2 psu'er ville i så fald ikke være en hel dum ide.
Asus anbefaler mindst 400 Watt til deres Dual Athlon boards.

Mvh
Anders
....som kører med en 340 Watt PSU på:
Dual Athlon XP 1800+ på Asus A7M266-D
GeForce2 GTS
2x 60 GB IDE Baracuda IV diske i raid.
1x DVD, 1x CD-R

Fra : proregulus

Dato : 29-09-02 19:33

Peter Pan wrote:
> [...]
>
> Et redundant setup med 2 psu'er ville i så fald ikke være en hel dum
> ide. Asus anbefaler mindst 400 Watt til deres Dual Athlon boards.

400 watt psu er rigeligt.
Jeg kører selv med 300 watt psu der driver dual P3, 10x 10.000 rpm scsi,
1 x ide 7200 rpm., 2 x cd rom brænder og hel masse ander tingeltangel.

Mikkel

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-09-02 20:38

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> "Kai Svitzer" <oscarcomp@wanadoo.dk> wrote in message
>
> Hmm, lyder som et dejligt setup!

Det er såmænd et dejligt setup
Minder faktsik meget om mit
Dog må jeg nøjes med 2 MP1600+ og 3 harddiske en 80 Gb og 2 stk. 80Gb i Raid
Og et Matrox Parhelia grafikkort og Raidcontroller.
> Et redundant setup med 2 psu'er ville i så fald ikke være en hel dum ide.
> Asus anbefaler mindst 400 Watt til deres Dual Athlon boards.

Jeg har lige skiftet min Antec 400W strømforsyning, fordi jeg fik problemer
med for høje spændinger på 12V linien.
DVS. 5Vlinien kom under pres, så for at holde den oppe steg 12V med.
Har nu skiftet til en Leadman PowMax 500W.
http://www.chip-con.com/powersupply.asp
Den kan jeg varmt anbefale.
Mon ikke den kan følge med.
Det er jo ikke harddiskene, der tager mest.
På den anden side, hvis sikkerhed skal prioriteres højest, vil jeg foreslå 2
af slagsen.
" koster det samme som en Enermax 550W (Sårn cirka): 562,47 kr + moms pr
stk.og dertil kommer forsendelsen på 66,69 kroner.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kai Svitzer