Brugere af: Logitech Cordless Desktop Opti~
Fra : Dennis Vinther

Dato : 29-09-02 11:10

Jeg overvejer at købe en Cordless Desktop Optical 2001 pakke som vist her:

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637907

Er der nogen som kan fortælle hvor langt tastatur og mus kan placeres fra
senderen? Jeg vil gerne kunne sidde i stuen (foran fjernsynet) og betjene
computeren.

Der er ca 7 meter hvilket går gennem en murstens-væg. Hvis ikke signalet
kan komme forbi mursten har jeg også mulighed for at placere senderen så
den går gennem en døråbning hvilket bringer afstanden op på 10 meter.

Kan man benytte opladelige batterier i musen? Hvilken slags skal det være?
(NiMH eller NiCd)

Jeg bruger ikke computeren til spil...
Er der nogen som kan anbefale andet til mig? - helst optisk mus

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-09-02 12:00

"Dennis Vinther" <news@dwt.NOSPAM> skrev
> Jeg overvejer at købe en Cordless Desktop Optical 2001 pakke som vist her:
>
> http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637907

Spar pengene.

> Der er ca 7 meter hvilket går gennem en murstens-væg. Hvis ikke signalet
> kan komme forbi mursten har jeg også mulighed for at placere senderen så
> den går gennem en døråbning hvilket bringer afstanden op på 10 meter.

7 meter og en murstensvæg er ikke noget problem hos mig. Jeg har dog hørt om
andre, hvis Logitech tastaturers rækkevidde ikke er nær så god.

> Kan man benytte opladelige batterier i musen? Hvilken slags skal det være?
> (NiMH eller NiCd)

Jeg har kørt med opladelige NiCd batterier, men var ikke tilfreds med
levetiden. Derfor er jeg nu tilbage til almindelige engangs batterier.

> Jeg bruger ikke computeren til spil...
> Er der nogen som kan anbefale andet til mig? - helst optisk mus

Jeg tror ikke du vil blive glad for musen i Cordless Desktop Optical 2001 -
jeg spiller ikke ret meget selv, men irriterer mig ofte over dens langsomme
opdateringshastighed i Windows. Små hurtige bevægelser frem og tilbage er
musen fx ikke god nok til at registrere. Til spil ville jeg som det ser ud
lige nu gå efter en optisk mus med hale.

Tastaturet har heller ikke vist sig at være pengene værd. Det knager og
brager når man skriver på det, og nogle af tasterne er decideret træge.
Plastickvaliteten er simpelt hen alt for ringe. Tastaturet er imidlertid ikke
defekt - de andre "Cordless Desktop Optical 2001" jeg har prøvet, opfører sig
også sådan...

Microsoft har netop lanceret deres bud på sådan en pakke:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=400576 - jeg kender
ikke kvaliteten, og har aldrig set den i funktion, men måske skulle du prøve
at søge info og erfaringer om denne.

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 12:09

Chuke Mimergolf wrote:
> [...]
> træge. Plastickvaliteten er simpelt hen alt for ringe. Tastaturet er
> imidlertid ikke defekt - de andre "Cordless Desktop Optical 2001" jeg

Det er ligepræcis de samme oplevelser jeg har haft med ovenstående sæt. Det
er ikke pengene hver. Jeg ved ikke hvorfor Logitech ligepludselig vil
lancere noget der er så meget under deres vanlige standard. Jeg bruger selv
et Logitech Cordless iTouch Keyboard, en Logitech MousMan Wheel Cordless
samt et Logitech Pilot Mouse. De er alle tre udført i fin kvalitet og
fungerer upåklageligt. Men det er også i det gamle design... det nye er jeg
bestemt ikke vil med...

> [...]
> kender ikke kvaliteten, og har aldrig set den i funktion, men måske
> skulle du prøve at søge info og erfaringer om denne.

Keyboardet har jeg prøvet, og det virker bare rigtigt solidt og godt, men
det helt rigtige touch. Ikke for hårdt og ikke for slasket. Musen kender jeg
ikke, men helt ringe kan den ikke være...

--
Martin K (Der hverken har økonomiske interesser i Logitech eller MS, men
ønsker at vejlede om det bedste produkt...)

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 13:20

Martin K skrev:

> [...]
> sæt. Det er ikke pengene hver. Jeg ved ikke hvorfor Logitech
> ligepludselig vil lancere noget der er så meget under deres

Mystisk. Jeg har haft mange tastaturer gennem tiden og tastaturet
fra Logitech Cordless Desktop 2001 er helt klart det bedste tastatur
jeg endnu har haft, men det er jo nok et spørgsmål om smag og behag.
Efter min mening, så er det dejligt at skrive på og knapperne larmer
ikke så meget som mit tidligere Logitech tastatur gjorde og da slet
ikke som mit forrige MS-tastatur. Det meget flade design gør at
håndledene ikke bliver vredet unaturligt bagover når man skriver,
så tasturet har jeg været utrolig glad for og specielt rullehjulet
i venstre side bliver brugt meget.

Musen bryder jeg mig ikke om. Trods det at jeg har brugt den i
halvandet års tid har jeg aldrig rigtig vænnet mig til den og min
hånd bliver kold når jeg bruger den, hvilket jeg ser som et tegn på
at den ikke passer perfekt til min hånd, så den bliver skiftet ud
med em Logitech MX700 en af de nærmeste dage.

For at der ikke skal opstå misforståelser, så er det altså følgende
tastatur jeg snakker om:

<http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=5061&countryid=4&languageid=1>

Eller <http://makeashorterlink.com/?V20013FD1>.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 16:20

Madsen wrote:

> [...]
> håndledene ikke bliver vredet unaturligt bagover når man skriver,
> så tasturet har jeg været utrolig glad for og specielt rullehjulet

Det er netop det der er problemet - for mig at se. I jagten på at gøre det
lydløst, er den 'faste' fornemmelse forsvundet. Det er blevet blødt og
gummiagtigt, hvis du spør mig. Om et tastatur larmer mere eller mindre, er
for mig ligegyldigt. Det er også derfor jeg også godt kan lide MS'
tastaturer. De er faste som bare fan*** og giver et indtryk af kvalitet. Men
som du selv nævner, så er det meget et spørgsmål om hvordan man skriver, og
hvad man forventer sig af et keyboard...

> [...]
> at den ikke passer perfekt til min hånd, så den bliver skiftet ud
> med em Logitech MX700 en af de nærmeste dage.

Musen er det andet ankepunkt. Jeg ved ikke helt hvad der sker for Logitech.
Det havde den mest perfekte mus i Logitech MouseMan Wheel Cordless. Men den
skulle jo ligepludselig have et andet design, hvilket gjorde den ubrugelig.
Jeg pudser og passer ming MouseMan med kugle, for at få den til at holde så
længe som muligt. Det er svært at skaffe sådan een idag... Den eneste mus
der er brugbar (for mig) i deres nuværende modelprogram er en Logitech Pilot
Mouse, og den bruger jeg til venstre hånd...

Det er ligepræcis det vi taler om

--
Martin K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-09-02 16:51

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev

> Det er netop det der er problemet - for mig at se. I jagten på at gøre det
> lydløst, er den 'faste' fornemmelse forsvundet. Det er blevet blødt og
> gummiagtigt, hvis du spør mig.

Knager jeres også, hvis man bare løfter på det?

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 29-09-02 16:53

Chuke Mimergolf wrote:
> Knager jeres også, hvis man bare løfter på det?

De tre sæt vi har på mit arbejde gør det også!

--
Martin K