Deling af enheder over netværk ?
Fra : Familie Jensen

Dato : 23-02-01 22:45

Vi har Netværk ( snart ikke ), Pro@sses, 5 maskiner, 1 fax, 2 analog moden,
isdn, 1 laser printer, 1 farve printer og en scanner.

Der er ikke problemer med at forbinde printer på de 5 maskiner men hvordan
deler vi scanner og fax over netværket.

Det ville være smart hvis vi kunne sende fax via enten de analoge modems
eller de 2 ISDNlinie far alle maskiner i netværket. alle indgående fax kan
fint ende på den samme maskine.
Det er mere hvordan fortæller jeg fax programmet på maskine 1 at der er Isdn
på maskine 4 eller analog modem på maskine 5 ( sidste løsning er det som vi
helst ville have så vi ikke belaster ISDN )

Nogen idee eller færdig løsning ???????????????

Fra : Brian Ipsen

Dato : 23-02-01 23:37

On Fri, 23 Feb 2001 22:45:16 +0100, "Familie Jensen"
<familie.jensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>helst ville have så vi ikke belaster ISDN )
>
>Nogen idee eller færdig løsning ???????????????

Smut forbi www.gfifax.com og hent FaxMaker for Networks/SMTP - den er
gratis med op til 5 brugere (så vidt jeg husker). Så kan i
sende/modtage fax ved hjælp en en Email server..

/Brian