Hvor lærer man SQL?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 29-09-02 09:57

Hej

Jeg kan det basale og LEFT JOINs men ville gerne lære teorien bag samt de
andre JOINs.

Selvstudie er ikke min stærke side og vil derfor gerne finde et eller andet
hold/skole, hvor man kan lære SQL.

Kender I noget i KBH-området?

Mvh
Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-09-02 10:54

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote
> Selvstudie er ikke min stærke side og vil derfor gerne finde et eller
andet
> hold/skole, hvor man kan lære SQL.

Næsten alle "IT-kursuscentre" har en eller anden form for SQL undervisning,
f.eks.:

<http://www.superusers.dk/kurser/programmering/dok/SU0240.htm>

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 29-09-02 11:01

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote
> andet
>
> Næsten alle "IT-kursuscentre" har en eller anden form for SQL
> [...]

Hmm måske jeg skulle lede efter et aftenkursus, da 6000 ex moms er lige i
overkanten for et grundkursus på to dage...

Mvh
Jesper

Fra : Claus Sørensen

Dato : 29-09-02 19:39

Jesper Rasmussen wrote:

> "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> undervisning,

> Hmm måske jeg skulle lede efter et aftenkursus, da 6000 ex moms er lige i
> overkanten for et grundkursus på to dage...

PROSA har MySQL-kurser til lidt billigere penge (3.800):

https://www.prosa.dk/Kurser/Kurser_og_foredrag/Kalenderen/h0235k.shtml

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen Befri dit kontor med en åben pakke
Ansvarlig for Danmark OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-09-02 19:57

"Claus Sørensen" <cs@openoffice.org> wrote
> PROSA har MySQL-kurser til lidt billigere penge (3.800):
>
> https://www.prosa.dk/Kurser/Kurser_og_foredrag/Kalenderen/h0235k.shtml

Der er bare ikke det store SQL (forespørgsler) over dette kursus.

--
Jakob Andersen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 29-09-02 21:52

Jakob Andersen wrote:

> "Claus Sørensen" <cs@openoffice.org> wrote

> Der er bare ikke det store SQL (forespørgsler) over dette kursus.

Så tror jeg, at den bedste løsning for dig, er at købe lidt manuduktion fra
en erfaren SQL-mand. Det koster nok mange penge, men det er hver en time
hver.

Forbered dig grundigt, hvilke problemer du har og hvilke ting, du gerne vil
have gennemgået - og lej ham så for en hel eller halv dag.

Så får du svar på lige netop de spørgsmål, som du har behov for at få svaret
på. Og ikke det en underviser har forberedt eller de andre kursister er
interesseret i.

Pris: 200 - 1000 kr. i timen alt efter erfaring og leveomkostninger (en
studerende med databaseerfaring er billigere end en konsulent, som skal
leve forsørge sin familie).

De herligste hilsner

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-09-02 22:23

> [...]
fra
> en erfaren SQL-mand. Det koster nok mange penge, men det er hver en time

Det er ikke mig der søger hjælp. Det tror jeg også du ville kunne se hvis du
var lidt mere rundhåndet med din beskæring af de indlæg du svarer på.

> Pris: 200 - 1000 kr. i timen alt efter erfaring og leveomkostninger (en
> studerende med databaseerfaring er billigere end en konsulent, som skal
> leve forsørge sin familie).

Jeg er enig med dig. Man kunne overveje et scenarie hvor Jesper stiller sig
ud foran Computer Science afelingen på DTU og viftede med en 500 kr. seddel,
der skulle nok være til et par timers SQL introduktion

--
Jakob Andersen

Fra : RJ

Dato : 30-09-02 10:32

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre JOINs.
>
> Selvstudie er ikke min stærke side og vil derfor gerne finde et eller

Biblioteket er en glimrende måde at starte på
Sådan lærer jeg alt ...... og det er gratis !
Men ok... det er nok bedre med en person der ved en masse om det.

MVH
Ronni

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-02 10:36

RJ wrote in <3d981a1d$0$11421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> Biblioteket er en glimrende måde at starte på

Hvad er det for et bibliotek, som tilbyder SQL-kurser?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 30-09-02 10:46

"RJ" <geckodk@hotmail.com> wrote in message
> "Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> skrev i en meddelelse

> andet

> Biblioteket er en glimrende måde at starte på

Hvordan hænger den løsning sammen med ovenstående fra mit indlæg:
"Selvstudie er ikke min stærke side".
Hvad er det jeg overser?

Mvh
Jesper

Fra : gunner carstens

Dato : 30-09-02 11:56

Kan man lave en dump af subjekt så man ligesom i postgresql og mysql får
hele databasen som en tekstfil med sql sætninger - til backup og eventuelt
flytning?
mvh Gunner

Fra : Morten

Dato : 30-09-02 12:51

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
> andre JOINs.
>
> Selvstudie er ikke min stærke side og vil derfor gerne finde et eller andet

IT Højskolen tilbyder databasesystemer som enkeltfagskursus. Du kan
taget det enten netbaseret eller som dagskursus.

http://www.it-c.dk/Internet/uddannelser/aaben/enkeltfag/

Morten