Bundkort og strømforsyning
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 01:53

Hejsa

Jeg regner med at skifte bundkortet og cpu'en ud i min computer til et
ECS K7S5A og en Duron 1300 mhz. Min strømforsyning er kun på 250W, men
de skriver på IT-butikkens hjemmeside at bundkortet kræver 300W.
Kan det virkelig passe?!? Er det ikke kun hvis man vil have en
XP-processer i? På ECS's hjemmeside kan jeg ikke finde noget om
hvilken strømforsyning der kræves, ud over at det skal være en ATX

mvh Rolf

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 29-09-02 10:59

> [...]
> XP-processer i? På ECS's hjemmeside kan jeg ikke finde noget om
> hvilken strømforsyning der kræves, ud over at det skal være en ATX

Tror nok det kan køre med en 250W psu og en Duron processor.
prøv evt. at se dette link, fra amd´s hjemmeside.

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/26003.pd

men, men, men, det kræver, som jeg kan læse mig til, at du laver
en opgørelse over strømforbruget i din comp. uden processor
og derefter lægger 80% oveni til denne.

Mvh

/Flemming

Fra : Kenneth T

Dato : 29-09-02 13:32

> Tror nok det kan køre med en 250W psu og en Duron processor.
> prøv evt. at se dette link, fra amd´s hjemmeside.

Jeg har ovenstående bundkort + XP2000 +GF4ti4200
...min 300w strømforsyning brændte af i fredags, siden har min maskine kørt
med en 3 år gammen 235W, og den kører fint...

--
MVH
Kenneth T

Fra : Leony

Dato : 29-09-02 18:30

<Rolf Karstensen> skrev i en meddelelse

> Jeg regner med at skifte bundkortet og cpu'en ud i min computer til et
> ECS K7S5A og en Duron 1300 mhz. Min strømforsyning er kun på 250W, men
> de skriver på IT-butikkens hjemmeside at bundkortet kræver 300W.

Bundkortet kræver jo som sådan ikke noget strøm, derimod skal de ting du
tilslutter (cpu, harddisk, lydkort osv) have noget strøm, cpu og harddisk(e)
er de mest krævende.
Jeg tror at IT-butikken gerne vil sælge en strømforsyning også, derfor
skriver de som de gør.
Jeg har en P3 1000 MHz med 2 harddiske, 2 cd-rom drev, lydkort, netkort
kørende uden problemer på en 235 Watts strømforsyning.
Sæt din gamle strømforsyning til, hvis den ikke kan trække det, vil du få et
ustabilt system. Hvis du oplever dette så må du ofre en strømforsyning, hvis
ikke så kan du klare dig med den gamle.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/