Hjælp....Hvilken gruppe ?
Fra : Hønemor

Dato : 29-09-02 01:14

Hej i gruppen.

Jeg ved ikke om dette emne hører til i denne gruppe, men da det hovedsaligt
drejer sig om mine børn prøver jer her.
Hvis det hører til i en anden gruppe vil jeg blive glad, hvis i vil fortælle
mig, hvor jeg skal hen

Sagen er den, at jeg altid har været alene med mine 3 døtre på 19-7-6 år.
Jeg har 2 arbejdspladser.
På den ene møder jeg fra 06:00 - 09:00
Den anden fra 16:00 - 19:00.

Min ældste datter plejer så at vække de små om morgenen og pleje dem og
følge dem i skole.
Når jeg er på arbejde igen om aftenen....Passer hun dem og giver dem det mad
jeg i forvejen har lavet til dem. O. K.

Nu er sagen den, at min ældste datter har efter lang ventetid fået en
lejlighed og flytter hjemmefra d. 1-11-02.

Så nu er problemet det, at med de skæve arbejdstimer jeg har, da kan jeg
ikke lade mine 2 yngste være alene hjemme og jeg kan ikke finde en barnepige
til de tidspunkter (((((

Så i første omgang ser jeg mig nødsaget til at lave en opsigelse på det ene
arbejde fra 16:00 - 19:00, da jeg ikke føler de kan være alene hjemme
sammen......De er også som hund og kat ))))

Og hvad kan der ikke ske mens jeg er på arbejde ?????

Det andet arbejde ligeså, men først vil jeg lige høre her i gruppen om :

Jeg har lige siddet og lavet en opsigelse til mit arbejde fra 16:00 - 19
:00.
Men så tænkte jeg på, hvordan er reglerne :
Er der ikke noget med at hvis man selv opsiger sit job, så kan man ikke få
suplerende dagpenge, men får karantæne ?
For jeg kan jo ikke leve af det, hvis jeg får 5 ugers karantæne p.g.a. at
jeg opsiger et job.
Men jeg opsiger det jo p.g.a. at mine unger ikke kan være alene hjemme.
Hvordan bærer jeg mig ad.......Og er der nogen som kan rådgive mid i denne
sag ?
KH Hønemor

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-02 08:24

Hønemor wrote:

> [...]
> Men jeg opsiger det jo p.g.a. at mine unger ikke kan være alene
> hjemme. Hvordan bærer jeg mig ad.......Og er der nogen som kan

Prøv i news:dk.videnskab.jura - der tror jeg de er mere inde i juraen
omkring opsigelse og karantæne.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Sott

Dato : 29-09-02 11:46

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Men jeg opsiger det jo p.g.a. at mine unger ikke kan være alene hjemme.
> Hvordan bærer jeg mig ad.......Og er der nogen som kan rådgive mid i

Hvis du får karantæne, så kan du få midlertidig
bistandshjælp på dit socialkontor. Og du skal
med begrundelse i din situation som enlig mor
afslå at være tilbagebetalingspligtig. Du står
reelt i en situation, hvor du ikke er i stand til at
have de jobs, du nu er i - derfor kan du modtage
hjælp. Da jeg blev skilt, havde jeg aften/nat-
arbejde, og stod derfor i samme situation som
du.

Mange hilsner
Søs