Ang. foder - fuldkost
Fra : Bong

Dato : 28-09-02 22:05

Hej.

Jeg vil bare høre om der er nogle der har erfaringer fra Oliver's petfood
( http://www.olivers.dk/ ) Det jeg vil vide er om det er et GODT fuldkost
fodder. Den er nemlig ikke blevet bedømt inde på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk Og er det i det hele taget et fuldkost
foder?

Her er lidt tal fra foderet til voksne katte 6/12 måneder ( alt efter race )
og op efter.

Nøgletal:

Protein 32%
Fedt 20%
Fibre 3%
Frisk kylling 18,5%
Kylling i alt 61%
Kcal. per kg (ME) 4589
Omega 3/6 0,3%2,75%
Optagelse 90%

Fodermængder:

3 kg 25g
4 kg 40g
5 kg 50g
6 kg 65g
7 kg 75g

Ingredienser:

Kyllingemel, frisk kylling, afskallet byg, kyllingefedt, saft fra
kyllingelever, roetrævler, canola olie, laks, hørfrø, stødt gulerod, stødt
kartoffel, bi pollen, lucerne frø, tranebær, tang, yucca shidigera, komplet
mineral og vitamin tilskud

Magnesium0,09%
Vitamin A 32 kiu/kg
Fosfor 0,82%
Vitamin D3 2 kiu/kg
Kalcium 1,25%
Vitamin E 201 iu/kg
Taurine 0,16%
Vitamin K 1,9mg/kg
Jern 211,2 mg/kg
Thamin (B1)51,2mg/mg
Kobber 32,3 mg/kg
Riboflavin (B6)43,5mg/kg
Mangan 0,32%
Pantothenic Syre 50,6 mg//kg
Zink 197,7 mg/kg
Niacin 214 mg/kg
Jod 6,14 mg/kg
Pyrodoxine (B6)26,7 mg/kg
Selen 0,24 mg/kg
Folic syre 3374mg/KG
Cholin 2500 mg/kg
Biotin 600 mg/kg
Yucca Shidigera 0,3%
Vitamin B12 514,9 mcg/kg

Samt prisen på 15 kg. er 499 kr som jeg syntes er meget billigt.

Er der nogle der kan fortælle om dette er godt nok. Den får nu
http://www.preceptpet.com/ til killinger som den skal have til den er 1
år... som indeholder og som vi er godt tilfredse med. Men det koster for 15
kr. 845 kr... så der er jo lidt at hente samt at jeg gerne vil give den
noget godt... så måske er det nye bedre?

Canned Food Ingredients:
Turkey, Turkey Broth, Chicken Liver, Brown Rice, Oat Bran, Dried Egg
Product, Lecithin, Brewers Dried Yeast, Guar Gum, Potassium Chloride,
Calcium Carbonate, Dicalcium Phosphate, Salt, Carrageenan, Yucca Schidigera
Extract, Choline Chloride, Vitamin E Supplement, Iron Amino Acid Chelate,
Zinc Amino Acid Chelate, Sodium Selenite, Niacin, Thiamine Mononitrate,
Vitamin A Supplement, Taurine, Manganese Amino Acid Chelate, Copper Amino
Acid Chelate, Vitamin B12 Supplement, Menadione Sodium Bisulfite Complex
(source of Vitamin K activity), Folic Acid, Pyridoxine Hydrochloride,
Riboflavin Supplement, Calcium Pantothenate, Vitamin D3 Supplement, Calcium
Iodate, Biotin.

Håber du kan hjælpe mig og komme med gode råd.

Mange venlige hilsner

Camilla, Niels og Sif ( vores søde mis )