Newsserver
Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-09-02 20:15

Hejsa.

Jeg leder efter en god newsserver som jeg kan bruge med RH 7.3,
den skal helst (udover det åbenlyse) opfylde følgende:
-Kunne sættes til at hente bestemte grupper fra andre newsservere som jeg
har adgang til.
-Kunne poste til ovenstående.
-Kunne sættes rimeligt enkelt op.
-Det vil være et plus hvis der er webstatistik med (ligesom i INN).

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-09-02 20:35

Gregers Petersen skrev:

> Jeg leder efter en god newsserver [...]
> -Det vil være et plus hvis der er webstatistik med
> (ligesom i INN).

Ka' du ikke bruge INN?

// Klaus

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-09-02 22:49

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+e6cb8b28-01a5-4407-b1eb-007ada20233d@news.szn.dk...
> Ka' du ikke bruge INN?

Jo, men det ville jo være et plus med så bredt et spektor, det er jo ikke
nødvendigvis det der følger med distributionen der er bedst

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-09-02 07:29

Gregers Petersen skrev:

> Jo, men det ville jo være et plus med så bredt et spektor, det
> er jo ikke nødvendigvis det der følger med distributionen der
> er bedst

Sandt nok. Jeg har prøvet noffle (som jeg faktisk kun synes er brug-
bar til én bruger ad gangen), leafnode (kan ikke have lokale grupper),
sn (kan ikke huske hvorfor jeg skippede den), cnews (tudsegammel) og
inn (som er den jeg kører med nu).

Jeg ønsker ikke at bruge closed-source eller kommercielle programmer,
så fx twister og dnews er udelukkede.

Jeg har forsøgt to korte gange at sætte diablo op, men havde ikke den
fornødne tid og tålmodighed til at sætte mig ind i konfigurationen,
så den røg ud. Men på et tidspunkt vil jeg nok forsøge med diablo
igen, da Matt Dillon plejer at skrive glimrende software.

Kig på <http://dmoz.org/Computers/Software/Internet/Servers/Usenet/>
for at få lidt inspiration.

// Klaus

Fra : Flemming

Dato : 29-09-02 07:49

Hejsa

Jeg syntes det lyder som om du skal prøve Leafnode.

Den er utrolig nem at sætte op, og kan alt hvad du søger, pånær
den der webstatistik. Men det kan jo også bare være mig som ikke
lige har fundet denne funktion

mvh flemming

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-09-02 11:15

Gregers Petersen wrote:

> Jeg leder efter en god newsserver som jeg kan bruge med RH 7.3,
> den skal helst (udover det åbenlyse) opfylde følgende:

Hvad med en kombination af INN (hvis du skal bruge lokale grupper) på f.
eks. port 120 og nntpcache, der henter fra din lokale server samt fra
servere ude i byen.

> -Kunne sættes til at hente bestemte grupper fra andre newsservere som jeg
> har adgang til.

Det ka' den - den henter først artikler idet de spørges efter og cacher dem
herefter; ganske nyttigt til lokalnet med mange brugere.

> -Kunne poste til ovenstående.

Kan den også.

> -Kunne sættes rimeligt enkelt op.

nntpcache er nem at sætte op - INN lidt besværligere (men bruger du den
officielle RedHat-pakke er den næsten sat op fra start af).

> -Det vil være et plus hvis der er webstatistik med (ligesom i INN).

Det tror jeg så ikke den har (men INN har naturligvis stadig)...

/Rasmus

It may be the only innovation in Windows (CTRL-ALT-DELETE was
not invented by MS).
- Hans Reiser

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 29-09-02 12:31

Rasmus Bøg Hansen skrev:
>nntpcache, der henter fra din lokale server samt fra
> servere ude i byen.

Glemte du ikke en URL i farten

Gunner Poulsen.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-09-02 12:37

Gunner Poulsen wrote:

> Glemte du ikke en URL i farten

Mjo, måske - jeg har blot konstateret at den ligger i debians pakkearkiv og
kan installeres med apt-get

Google fortæller mig dog at den forefindes på http://www.nntpcache.org/.

Det skal måske siges, at jeg kun har afprøvet den en smule - ikke kørt den i
egentlig produktion (men regner med at komme til det).

/Rasmus

I'm gonna wear some fake disguise.
-- Mick Jagger

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-09-02 12:43

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Google fortæller mig dog at den forefindes på http://www.nntpcache.org/.

Og ifølge http://www.nntpcache.org/about.html kan den også lave
valnøddemilkshake (men det har jeg nu ikke prøvet)

/Rasmus

Drink wet cement: Get Stoned.