Eltegning.
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 23-02-01 21:43

Hvilket cadprg vil i rade en elektriker til at bruge, hvis der skal laves
tegning af husinstallation, samt tegning af tavle.

Fra : Patrick de Stobbelei~

Dato : 24-02-01 20:49

Det afhænger af hvor meget du skal bruge det?

Det grundliggende tegneprogram kunne være Autocad LT 2000i, heri vil du
kunne optegne huset samt oprette dine egne symboler til brug for at vise
installationerne og tavler mm..

Information on Autocad LT 2000i kan findes mange steder i DK, prøv at søge
på Jubii efter "autocad" eller besøg Autocad LT 2000i i US på
http://www3.autodesk.com/adsk/section/0,,388665-123112,00.html

Autocad LT 2000i kan også udvides med ELPROCAD (http://www.elprocad.dk/)
hvor du spare alt arbejdet med at lave symboler samt for en masse værktøjer
til fx. at lave nøglediagrammer, styklister mm.(jeg er ikke klar over on
tavler også indgår)

Der findes mange altenative til Autocad LT 2000i, men programmet er klart
det mest udbredte tegneprogram, så du vil praktiskt talt altid kunne benytte
tegninger fra bygherre til at tilføje dine installationer på.

Vedr. tavler laver mange al leverandørene programmer der kan løse lige netop
denne opgave, men dem kan man ikke tegne frit i.

Hilsen
Patrick

Fra : Lasse

Dato : 19-03-01 14:14