hjælp med feedback formular
Fra : Morten Mengel Kaastr~

Dato : 28-09-02 17:48

Jeg er en dreng der vil lave hjemmeside med feedback formular på.
det er en formular jeg har taget fra en "hjælpe HTML side" ...
jeg skal bare skrifte nogle linier ud med mine egne..
Jeg er lidt lost med noget af det jeg skriver den formular jeg
har taget... og det jeg selv har ændret!

<FORM ACTION="/cgi-bin/form_processor.cgi" METHOD=POST>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="mailto" VALUE="mmk888@ofir.dk.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="variable_order"
VALUE="Navn|Email|Mening|Kommentar">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="url_of_this_form" VALUE="http://Din
Inet adresse/formular.htm">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="response_title" VALUE="Jeg takker for
din interesse!">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_name" VALUE="Tilbage til
hjemmeside">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_url" VALUE="http://Din
Inet adresse/index.htm">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="database_name"
VALUE="Databases/main.data">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="database_delimiter" VALUE=",">

Navn:<INPUT TYPE="text "NAME="Navn" VALUE="Skriv dit navn her"
SIZE=40 maxlength=40> <br><br>

Din email:<INPUT TYPE="text" NAME="Email" SIZE=46> <br><br>

Din mening om min website:
<SELECT NAME="Mening">
<OPTION SELECTED> God
<OPTION> Nogenlunde
<OPTION> Mindre god
<OPTION> Bedre held næste gang
</SELECT> <br><br>

<Textarea Name="kommentar" Rows=4 Cols=70> Skriv en lille
historie her. </Textarea><br><br>

<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send kommentarer"> <INPUT
TYPE="reset" VALUE="Reset formular"> <br><br>

</FORM>

ehmm jeg laver det på www.friserverplads.dk min side hedder
www.Mortenmk.tk

feedbacken skal sendes til mmk88@ofir.dk !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 29-09-02 14:08

Morten Mengel Kaastrup wrote:

> [...]
> Jeg er lidt lost med noget af det jeg skriver den formular jeg
> har taget... og det jeg selv har ændret!

Prøv at læse den linje for linje, så hjælper det faktisk en hel del.

Lad mig hjælpe dig.

> <FORM ACTION="/cgi-bin/form_processor.cgi" METHOD=POST>

Hvis den maskine, som dine hjemmesider ligger på (altså
www.friserverplads.dk) ikke benytter sig af CGI-scriptet
/cgi-bin/form_processor.cgi, så er der ingen grund til at gå videre. Så
sørg for at bruge det formularscriptprogram, som dit webhotel tilbyder.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="mailto" VALUE="mmk888@ofir.dk.dk">

Helt rigtigt.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="variable_order"
> VALUE="Navn|Email|Mening|Kommentar">

Rækkefølgen de enkelte variabler vil stå i den epost du modtager.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="url_of_this_form" VALUE="http://Din
> Inet adresse/formular.htm">

Indsæt hele URL'en (webadressen) for formularen (altså der hvor denne
HTML-kode ligger).

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="response_title" VALUE="Jeg takker for
> din interesse!">

Du kan bare ændre denne som du lyster, men udgangspunktet er fint.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_name" VALUE="Tilbage til
> hjemmeside">

Tekst omkring den side man skal gå videre til, når man er blevet oplyst om,
at formularen er blevet sendt.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_url" VALUE="http://Din
> Inet adresse/index.htm">

URL'en (webadressen) på den hjemmeside, man skal fortsætte til, når man er
blevet oplyst om, at formularen er blevet sendt.

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="database_name"
> VALUE="Databases/main.data">

Hmmmm - har du en database med i dit værelse på dit webhotel?

> <INPUT TYPE="hidden" NAME="database_delimiter" VALUE=",">

Det samme her.

Det virker som om, at den formular, du har fundet er til en hjemmeside med
databaseadgang.

Resten kan du vidst godt lade være...

De herligste hilsner