Problem med login
Fra : Michael

Dato : 28-09-02 17:19

Jeg har på min hjemmeside lavet et login system, det virker også
fint, hvis jeg skriver default.asp efter adressen, ellers kommer
der en fejl.

hvordan kan man få sin side til at starte op med default.asp i
adresse linjen.

Jeg har prøvet med noget request.querystring, men kan ikke få det
til at virke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-09-02 18:32

"Michael" <Hunderup@esenet.dk> wrote
> Jeg har på min hjemmeside lavet et login system, det virker også
> fint, hvis jeg skriver default.asp efter adressen, ellers kommer
> der en fejl.

Det lyder lidt underligt, det kunne lyde som om dit loginsystem tjekker på
hvad der står i URI'en vha. clientsidescripting, det er jeg helt sikker på
kan gøres smartere. Prøv at poste koden til dit loginsystem her så kan der
hurtigt rettes op på det.

> hvordan kan man få sin side til at starte op med default.asp i
> adresse linjen.

Du kan smide et lille javascript ind der sørger for det:

<script type="text/javascript">
if(document.URL.indexOf("default.asp") == -1){
window.location.href = "/default.asp";
}
</script>

Men som sagt det ville være bedre hvis du får rettet det så det virker
ligegyldigt hvad.
--
Jakob Andersen

Fra : Michael

Dato : 28-09-02 21:00

Tak skal du have, det lille script lavede underværker

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-09-02 07:59

Michael wrote :

> Jeg har på min hjemmeside lavet et login system, det virker også
> fint, hvis jeg skriver default.asp efter adressen, ellers kommer
> der en fejl.

hvilken fejl kommer der ? Er det en HTTP-fejl som "Page not found" eller er
det en ASP-fejl ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk