onSubmit script
Fra : Anders Hedegård

Dato : 28-09-02 16:53

Hejsa... jeg har et problem med et javascript.
Jeg har på min side en liste, der skal indeholde nogle punkter,
meningen er så at jeg skal have det såen at når man vælger et
punkt på listen, downloader man den fil der knyttet til punktet.

Jeg har så 2 spørgsmål...
1. hvordan knytter jeg filer til punkterne???
2. hvordan laver jeg scriptet så når man siger onSubmit,
downloader man filen???

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 17:01

Anders Hedegård escribió / skrev

> [...]
>
> Jeg har så 2 spørgsmål...
> 1. hvordan knytter jeg filer til punkterne???
> 2. hvordan laver jeg scriptet så når man siger onSubmit,

du kan jo prøve med f.eks:
(ikke teste kode)

<form name="downloadForm" id="downloadForm"
onSubmit="document.location.href=this.fil.value;return false;">
<select name="fil" id="fil">
   <option value="fil1.dat">fil 1</option>
   <option value="fil2.dat">fil 2</option>
</select>
<input type="submit" value="Hent Filen">
</form>

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Hedegård

Dato : 28-09-02 17:06

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>    <option value="fil2.dat">fil 2</option>
> </select>
> <input type="submit" value="Hent Filen">

det virkede... mange tak for hjælpen... problemet var ved at blive
frustrerende...
\\Anders Hedegård