Endnu et problem med mailformular :(
Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-09-02 13:51

Nedenstående asp kode til at sende en mailformular virker helt fint ca. 4 ud
af 5 gange. Engang imellem skriver den dog min fejlmeddelelse. Jeg ved ikke
om der er noget galt med koden, eller om det er min mailserver der er
ustabil ?
-----
<%
name = Request.Form("name")
senderEmail = Request.Form("email")
body = Request.Form("text")

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

msg.Logging = true
msg.silent = true

msg.From = senderEmail
msg.FromName = name

msg.AddRecipient "min@mailadresse.dk"

msg.Subject = "Hej"

msg.body = "Afsender: " & Request.Form("name") & vbCrLf &_
"Email: " & Request.Form("email") & vbCrLf &_
vbCrLf &_
body

if not msg.Send("mail.minserver.dk" ) then
Response.write "Der opstod en fejl!"
else
Response.write "Tak for din mail"
end if
%>
-----

Nocturno Culto

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 14:07

Nocturno Culto escribió / skrev

> if not msg.Send("mail.minserver.dk" ) then
> Response.write "Der opstod en fejl!"
> else
> Response.write "Tak for din mail"
> end if

Du kan få jmail til at udskrive fejlloggen således:

if not msg.Send("mail.minserver.dk" ) then
Response.Write("<pre>" & msg.log & "</pre>")
else
Response.write "Tak for din mail"
end if

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-09-02 14:13

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote
> Du kan få jmail til at udskrive fejlloggen således:
>
> if not msg.Send("mail.minserver.dk" ) then
> Response.Write("<pre>" & msg.log & "</pre>")

Ja og sikke en smøre jeg fik :) Nogen der ved hvad det betyder ?

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
attachments:
{
}
..execute()
{
Trying server mail:mail.minserver.dk
<- 220 tina.andersenit.dk ESMTP Merak 4.00.40; Sat, 28 Sep 2002 16:17:02
+0200
-> EHLO pamela
<- 250-tina.andersenit.dk Hello pamela [193.89.137.145], pleased to meet
you.
250-SEND
250-SOML
250-SAML
250-SIZE
250-EXPN
250-ETRN
250-DSN
250-CHUNKING
250-CHECKPOINT
250-AUTH LOGIN PLAIN CRAM-MD5
250-AUTH=LOGIN 250-STARTTLS
250 HELP
-> MAIL FROM:
<- 250 OK >... Sender ok
-> RCPT TO:
<- 250 OK >... Recipient ok
-> DATA
<- 354 Enter mail, end with "." on a line by itself
Sending headers...
Sending body...
Message sent
Error: Connection reset by client.
attachments:
{
}
..execute()
{

1 of 1 servers failed
}

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 14:26

Nocturno Culto escribió / skrev

> Ja og sikke en smøre jeg fik :) Nogen der ved hvad det betyder ?

> Error: Connection reset by client.

Det er her problemet ligger, jeg må dog indrømme at jeg ikke er helt
klar over hvad årsagen er, men kan det være en timeout? Eventuelt at
mailen er så stor at ASP siden timouter forbindelsen inden den har fået
sent det hele?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-09-02 14:30

> [...]
> klar over hvad årsagen er, men kan det være en timeout? Eventuelt at
> mailen er så stor at ASP siden timouter forbindelsen inden den har fået

Nej det er vist udelukket da det kun drejer sig om 3 linier :)
Men tak for hjælpen.

Nocturno Culto

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-09-02 16:05

> [...]
ikke
> om der er noget galt med koden, eller om det er min mailserver der er

Nu kan jeg jo se at du har dit webhotel hos Azero og de skriver noget om
et problem der ligner dit:

[SNIP FRA AZERO.DK]
JMail smider hver 22-ende e-mail væk, hvorfor?
Når du sender e-mails fra hjemmesider via websmtp.dit-domaene.dk og JMail
skal du huske at lukke din connection, minimum efter hver tyvende e-mail.
Gør du ikke dette vil hver 22-ende e-mail i en løkke, ikke blive sendt.
Herunder er et eksempel på en løkke, der laver en JMail.Close for hver
20-ende e-mail:

For i = 1 to intCount
If Not JMail.Execute Then
Response.Write("ERROR MESSAGE: " & JMail.ErrorMessage & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("LOG: <pre>" & JMail.Log & "</pre>" & vbCrLf)
End If
If CInt(i/20) = i/20 Then JMail.Close
Next
[SNIP SLUT]

Måske det kan bruges

Mvh
Kasper K

Fra : Nocturno Culto

Dato : 29-09-02 01:11

Fra : Nocturno Culto

Dato : 29-09-02 01:15

> [...]
> Gør du ikke dette vil hver 22-ende e-mail i en løkke, ikke blive sendt.
> Herunder er et eksempel på en løkke, der laver en JMail.Close for hver

<SNIP>

Jep men nu drejer det sig ikke om hver 22. mail men om hver ca. 5. mail det
må da skyldes et andet problem ??

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 29-09-02 09:06

JMail

> <SNIP>
>
> Jep men nu drejer det sig ikke om hver 22. mail men om hver ca. 5. mail
det
> må da skyldes et andet problem ??

Har du prøvet?

Mvh