Force Feedback rat og pedaler
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-09-02 13:16

Nu da Need 4 Speed 6 snart kommer, vil jeg have fat på et sæt rat+pedaler -
og det skal nok være force feedback :)

Hvilket sæt er det bedste? Specielt mht. holdbarhed og realisme i
styringen. Overvejer lidt Logitech Momo - men er det prisen værd?

Er der så stor slitage på sådanne ting, at brugtkøb er udelukket?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Martin K

Dato : 28-09-02 13:21

Kasper Damkjær wrote:
> Nu da Need 4 Speed 6 snart kommer, vil jeg have fat på et sæt
> rat+pedaler - og det skal nok være force feedback :)

Godt så...

> Hvilket sæt er det bedste? Specielt mht. holdbarhed og realisme i
> styringen. Overvejer lidt Logitech Momo - men er det prisen værd?

Jeg har ikke sev prøvet MOMO, men har selv nu et Logitech Wingman Formula
Force GP. Lidt 'plastikket', men ok til prisen. Og styringen er stadig
fantastisk. Hvis du prøver at spørge i spilgruppen er det een eller anden
der kan et link til nogle seriøst fede rat og pedalsæt, med kobligspedal,
læder, rigtigt gearskifte med 6 åbne kanaler i alu mv... jeg kan bare ikke
huske linket...

> Er der så stor slitage på sådanne ting, at brugtkøb er udelukket?

Jeg havde et Logitech Wingman Formula (det gamle sorte) i tre år, hvorefter
3-4 ud af 6 knapper ike virkede optimalt længere. Det er klart knapperne der
er de best sårbare, idet potmetrene og motorerne nu nok skal holde - det er
i hvert falt min erfaring.

--
Martin K

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-09-02 13:31

Martin K skrev: (messageID: <news:an46rt$mh9$1@sunsite.dk>)

> [...]
> pedalsæt, med kobligspedal, læder, rigtigt gearskifte med 6 åbne
> kanaler i alu mv... jeg kan bare ikke huske linket...

Hmm, læser lige i spilgruppen, at MOMO skulle være ret godt - men det
ultimative skulle være Act-Labs (Det er nok det, du tænker på). Jeg tror
bare ikke lige jeg vil ofre 2k+fragt for et rat...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Martin K

Dato : 28-09-02 13:37

Kasper Damkjær wrote:
> Hmm, læser lige i spilgruppen, at MOMO skulle være ret godt - men det
> ultimative skulle være Act-Labs (Det er nok det, du tænker på). Jeg
> tror bare ikke lige jeg vil ofre 2k+fragt for et rat...

Det var ligepræcis Act-labs jeg tænkte på. Fåååg de ser fede ud... Men du
har da 'rat' det *er* mange penge...

--
Martin K

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-09-02 14:20

Martin K skrev: (messageID: <news:an47pn$p6s$1@sunsite.dk>)

> Det var ligepræcis Act-labs jeg tænkte på. Fåååg de ser fede ud... Men
> du har da 'rat' det *er* mange penge...

Men alligevel er tanken om et millimeterpræcist gearskifte ledsaget af
en sprød "klionk"-lyd yderst tiltalende... Måske skulle man bare lukke
øjnene og tænke på noget andet, mens man trykker "Confirm order" hos
Act-Lab.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Martin K

Dato : 28-09-02 15:24

Kasper Damkjær wrote:
> [...]
> en sprød "klionk"-lyd yderst tiltalende... Måske skulle man bare lukke
> øjnene og tænke på noget andet, mens man trykker "Confirm order" hos

På et tidspunkt overvejede jeg det ret seriøst, men kom så fra det igen. Når
man tænker på hvad man får er det sq ikke så galt. Med dagens kurs på US
Dollars fra www.valutakurser.dk koster det 1860,79 for rat, pedal med
kobling og gearet. Hvor meget fragten så er, ved jeg ikk...

--
Martin K

Fra : Thore Sorensen

Dato : 01-10-02 08:59

On 28 Sep 2002 12:16:19 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

>Hvilket sæt er det bedste? Specielt mht. holdbarhed og realisme i
>styringen. Overvejer lidt Logitech Momo - men er det prisen værd?

Vælger du dette så HUSK:

Det skal være den "gamle" model Logitech Momo, og ikke det nye billigere
Logitech Momo Racing....
Som altid gør Logitech det, at de laver et godt produkt....der går noget
tid, hvor produktet ikke sælger så godt som forventet pga den ret høje
pris (Momo startede på godt 2K for 1 år siden), hvorefter
marketingafdelingen hunser med R&D-afdelingen, hvorefter de udvikler et
billigere og dårligere produkt....marketingafdelingen er glad...varen
sælger...brugerne bliver ladt i stikken med et billigt plastic-crap
produkt...

En anden ting...Logitech har _ingen_ support på rat/pedaler mere....du
kan ikke købe nye potmetre, knapper o.l....:(

Og på trods af alle disse udgydelser har jeg 4 Logitech produkter...:

1 Logitech Wingman Formula (det gamle sorte uden FF)
1 Logitech Wingman Formula FF (det gamle røde med FF)
1 Logitech Wingman Formula GT (det nyere røde plastic-sh.. med FF)
1 Logitech optisk mus
:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : testpersonen

Dato : 01-10-02 19:47

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> wrote in message
> [...]
> 1 Logitech Wingman Formula FF (det gamle røde med FF)
> 1 Logitech Wingman Formula GT (det nyere røde plastic-sh.. med FF)

Og hvor længe har du så haft de rat ? over eller under 1 år ? :) Mit første
rat holdt lige 1 år inden jeg skiftede til w2k hvor det ikke virkede under
:(

Testpersonen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 02-10-02 07:42

On Tue, 1 Oct 2002 20:47:21 +0200, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

>"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> wrote in message

>Og hvor længe har du så haft de rat ? over eller under 1 år ? :)
LWF = 3år
LWFFF = 2år
LWFGT = 1 år
men de har hver i sær ikke været brugt meget mere end 100-150 timer
Sidstnævnte nok ikke mere end 20-30 timer
> Mit første rat holdt lige 1 år inden jeg skiftede til w2k hvor det ikke virkede under
>:(
Nej, selvfølgelig...Win NT o.l. er til seriøst brug og ikke leg..:)