Shared drev
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 28-09-02 09:57

Jeg har lavet et program med en database, der ligger på en server.
Jeg kan via serversoftwaren se at databasen ligger i mappen c:\peder\data
serveren
Serveren har ip-adressen 192.168.1.7

Jeg har brug for at kunne komme til datamappen uden om serveren for at
hente en tekstfil
Det kan jeg under normale omstændigheder ved at henvise til
\\192.168.1.7\c\peder\data, altså hvis c-drevet er shared som c.
Har man nu sharenavnet 'c-drevet', skulle jeg skrive
\\192.168.1.7\c-drev\peder\data

Kan man finde ud af hvad sharenavnert er????

Fra : Ingolf

Dato : 02-10-02 13:15

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> [...]
> Har man nu sharenavnet 'c-drevet', skulle jeg skrive
> \\192.168.1.7\c-drev\peder\data
>
> Kan man finde ud af hvad sharenavnert er????

Hvad med FindFirst/FindNext funktionerne, på dit LAN?. Såsom
FindFirst('\\192.168.1.7\*.*',faAnyfile,SearchRec);

Findfirst