Hjælp til bundkort...please
Fra : Prestij

Dato : 27-09-02 23:02

Jeg har i dag investeret i en AMD 2100MHZ og alt det der

+ et bundkort som hedder flg: DFI AD77-400,serial,lan,4xddr.

Ok....biosen loader som den skal men derefter er det som om den søger efter
flere drev evt RAID. Derfor går der ca 10-15 sekunder med det og først
derefter begynder den at loade windows xp.

Jeg har kun én harddisk + en brænder og et cd-drev.
Alt fungere som det skal bortset fra opstarten af PC'en.

Hvad gøre jeg galt og hvad er løsningen.

PS der fulgte en cd med til bundkortet men den har jeg altså ikke rørt ved
da butikken mente det ikke var nødvendigt.

På forhånd tak

Fra : Bachelor®

Dato : 27-09-02 23:35

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse news:an2kha$atr40$1@ID-101693.news.dfncis.de...
> [...]
>
> PS der fulgte en cd med til bundkortet men den har jeg altså ikke rørt ved
> da butikken mente det ikke var nødvendigt.

Det lyder da meget mærkeligt. Jeg tror ikke der er noget styresystem der
understøtter mange af de nye standarder der er på dette bundkort, så
jeg tør godt sige, at skal du udnytte f.eks. USB 2.0 o.l. skal du installere
de drivere der fulgte med eller SP1 til WinXP
Med hensyn til hvad den søger efter så gå ind i BIOS og slå
alt det fra som du ikke bruger alligevel.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-02 23:36

> [...]
>
> PS der fulgte en cd med til bundkortet men den har jeg altså ikke rørt ved
> da butikken mente det ikke var nødvendigt.

Det er normalt at bundkort med Raid stopper op og leder efter diskene på
raid controlleren. I modsætning til den almindelige bios kan raid
controlleren ikke gemme oplysningerne om diskene, men leder trofast efter
dem ved enhver boot. Det er for at sikre at diskene er der.

Du kan sikkert disable raid controlleren i bios eller på bundkortet (kræver
nok at du læser i manualen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Prestij