Havstang
Fra : Per Müller

Dato : 27-09-02 20:16

Hej Alle Lystfiskere.

Først vil jeg gerne takke alle der kommer med indlæg og svar i denne gruppe.
Det er bare superdejligt at kunne forlænge lystfiskeriet foran skærmen om
aftenen.

Dernæst har jeg et spørgsmål, der går på om der er nogen der har erfaring
med Ron Thomson eneregizer hav stang 8 fod 20 eller 30 pund.

Er den 700 kr værd ?.

På forhånd tak.

Mvh og knæk og bræk

Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-02 09:15

Per Müller wrote:

> Dernæst har jeg et spørgsmål, der går på om der er nogen der har
> erfaring med Ron Thomson eneregizer hav stang 8 fod 20 eller 30 pund.
>
> Er den 700 kr værd ?.

Jeg har erfaring med både 30- og 50-pund. Gode stænger, men jeg ville nok
ikke give mere end 500,- for en Energizer.

--
-Jens B.

Fra : Tom Christensen

Dato : 28-09-02 11:25

Hej Per.

Jeg er enig i dit syn på gruppen.

Jeg har brugt min til at fiske beluga stør (249 cm ~220 kg +/- 30 kg). De
kan få flex i stagen. Jeg var meget tilfreds med stagen. Min er en 8 fods 30
punds stage.

Den arbejder staddigt fint når stang spidsen er 20-25 cm under bunden af
stagen, altså når stagen er bøjet i et U. Jeg gav ca 1000,- for min stage.
Mit topøje "keramik bøsningen" faldt dog af. Ikke det gav nogen stor ændring
på slidet af 80 kg snørre. Min kammerat havde ikke problemmer men hans stage
"topøje".

Stage "snakker" meget under belastning, og spørgsmålet er om vi
overbelastede den. Micro brud i fiberne, laminat løsninger osv. Men jeg har
brugt den efter vi kom hjem, kutter fra Hirtshals, og den har ikke vist
svaghed endnu.

Om den er 700,- værd. Den var 1000,- værd for mig.

Jeg vil dog nok vælge en 6" stage hvis du primært skal bruge den til kutter
fiskeri. 8" bliver hurtigt i vejen.

Håber du blev klogere på om stagen er noget for dig.

Knæk og Bræk

Tom

Fra : Knud Bentzen

Dato : 29-09-02 18:49

hej Per
jeg har en 30 pund energeizer 8 fod
den har jeg fisket torsk op til 16,5 kg.
jeg er meget tilfreds med den ,den er samtidig følsom nok til at mærke de
små sildenap.
den kan jeg godt anbefale.jeg gav 600 kr. på et udsalg.
hilsen KNUD

Fra : Per Müller

Dato : 29-09-02 20:34

Hej Alle og tak for svarene

Jeg gik efter disse svar straks ud for at shoppe. Jeg fandt en foretning,
med denne stang, tilbud 699, men om ikke de havde en havstang kaldet Ron
Thomsen Thunderstick, en forbedring af energizeren med sølvfarvet aluminium
på skæftet og fletværk forstærkning ud til og med andet øje fra toppen.

I forretningen fortalte man mig at

Fra : Per Müller

Dato : 30-09-02 09:55

Ups så ikke at jeg efterlod en utilsigtet sætning.

Men Jeg var ude på Øresund at teste min ny havstang (som på en eller anden
underlig måde have et nyt ABU ambassadur 7000 på :) ) i søndags. Herligt
grej, der var masser af fede høstsild, fuldt hus næsten hver gang. Stabgen
er virkelig følsom og jeg kunne virkelig mærke hvis der, bare var en sild på
mit forfang. Vejret var også sublimt, så min investering har virkelig betalt
sig.

Tak til alle rådgivere :)

Fra : SGF

Dato : 30-09-02 21:11

> [...]
> er virkelig følsom og jeg kunne virkelig mærke hvis der, bare var en sild

> mit forfang. Vejret var også sublimt, så min investering har virkelig

Dejligt at høre, du er glad for dit nye grej!! Tillykke med det - og så vil
jeg iøvrigt tilslutte mig alle positive bemærkninger om både Energizer og
Thinderstick - har en af hver selv, og det er efter min mening dejlige
stænger, der kan tåle at blive brugt.

Mvh
Søren