Hvor er de sidste ca. 70 gb ?
Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 27-09-02 17:05

Jeg har købt nyt bundkort og ny harddisk, men har fået lidt
problemer med fdisk.

Jeg vil først oprette en primær partition på 40 gb, men efter
den har spurgt om jeg vil bruge størst mulig partition og aktivere
den, og jeg har sagt nej, kommer den med 10781 mb, hvor den
så beder mig om at oprette størrelsen på den primære.

Men hvor er de sidste ca 70 gb ??

Bundkortet : ECS Elitegroup K7VTA3 Socket A
Processor : AMD Athlon 1600+
Harddisk : Seagate Barracuda 80 gb fluid
Ram : 1 x 256 MB DDR Apacher PC2100

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-02 17:27

"Mikael Østergaard Jensen" <mj@city.dk> skrev..."

> Jeg har købt nyt bundkort og ny harddisk, men har fået lidt
> problemer med fdisk.

He he Fdisk er nogenlunde et synonym for problem...

> [...]
> den, og jeg har sagt nej, kommer den med 10781 mb, hvor den
> så beder mig om at oprette størrelsen på den primære.

Har jeg os' prøvet ...

> Men hvor er de sidste ca 70 gb ??

Væk ganske simpelt, pil disken ud og send den til RMA ...

Ej, de er der skam stadig, har ikke fundet ud af hvorfor Fdisk ter sig som
den gør, men det er ihvert fald ikke et stykke værktøj der kan bruges til
noget, hent i stedet Seagates egen disk manager ting ... den fikser du lige
her -> http://www.seagate.com/support/kb/disc/howto/use_dwse.html

Det er ganske simpelt, og lige til at gå til ... herefter starter du win 98
installation, hvilket jeg går ud fra det er eftersom du bruger fdisk, på
helt normal vis!

20,-

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-09-02 17:28

> Jeg har købt nyt bundkort og ny harddisk, men har fået lidt
> problemer med fdisk.

Det lader til at in fdisk ikke understøtter diske over 64GB.
Brug f.eks. fdisk fra Win ME.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : John Smith

Dato : 27-09-02 18:38

"Mikael Østergaard Jensen" <mj@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bundkortet : ECS Elitegroup K7VTA3 Socket A
> Processor : AMD Athlon 1600+
> Harddisk : Seagate Barracuda 80 gb fluid

Har også oplevet problemet med mine Barracuda's. Jeg løste dog problemet ved
at angive størrelsen i %.
Format reporterede også en forkert størrelse men virkede stadig som det
skulle.

Smith

Fra : Martin K

Dato : 27-09-02 18:53

Mikael Østergaard Jensen wrote:
> Jeg har købt nyt bundkort og ny harddisk, men har fået lidt
> problemer med fdisk.

Win2000 eller WinXP installeren klare den i et snuptag

--
Martin K

Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 27-09-02 19:23

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Win2000 eller WinXP installeren klare den i et snuptag
>
> --
> Martin K

Jeg fandt en Win ME bootdisk på nettet, som kunne klare problemet.
Tak for svarene.

Mikael