Programmappen
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 27-09-02 16:00

Hvordan er det nu man finde den mappe programmet er startet i?

Tak, Peder

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-09-02 16:17

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu man finde den mappe programmet er startet i?

paramstr(0)

Fra : René Jensen

Dato : 27-09-02 17:59

Peder Hanghøj wrote:
> Hvordan er det nu man finde den mappe programmet er startet i?

Med funktionen GetCurrentDir.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 27-09-02 22:27

"René Jensen" <return2sender@notvalidemail.com> wrote in message

> Med funktionen GetCurrentDir.

Man kan jo godt starte et program i et andet bibliotek end der hvor .exe
filen ligger, så den metode er lidt usikker. Jeg plejer at gøre det samme
som Claus Nielsen foreslår.

Simon

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 27-09-02 22:29

"Simon Hiort-Lorenzen" <bulk@_spamblock_hilo.dk> wrote in message
> [...]
> filen ligger, så den metode er lidt usikker. Jeg plejer at gøre det samme

Hmm. Det var vist egentlig det Peder spurgte efter alligevel. Sorry

Simon

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-02 18:41

>Hvordan er det nu man finde den mappe programmet er startet i?

Tja, jeg plejer at bruge:

Path := ExtractFilePath(Application.Exename);

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 27-09-02 22:30

Mnage tak

Peder

Fra : Thomas Due

Dato : 30-09-02 06:57

<Claus Nielsen> wrote in message

> Tja, jeg plejer at bruge:
>
> Path := ExtractFilePath(Application.Exename);

Application.Exename er sådan set bare en wrapper for ParamStr(0).
Men ud over det er det selvfølgelig rigtigt at i forhold til spørgsmålet
skal man lige have ExtractFilePath med.
--
Thomas Due
Software Developer